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8918 respuestas en este tema

  • Sir_Dekar

  • Emblema de Fuego

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#8836

Escrito 03 abril 2017 - 19:42

La historia tiene muy poco peso en este juego, es más una excusa para presentar la acción. Y como tal, ni mala ni buena; sirve para lo que sirve.

Al menos yo lo veo así, no se puede valorar del mismo modo argumentos como el de este juego o el del Mana Khemia (un caso más extremo aún) que los que pueda tener por ejemplo FFX. Sería como criticar el nivel de simulación de un Sega Rally.

 

Gracias por tus impresiones. A ver si algún día me animo a jugar ese juego, previa rejugada de FF X.


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  • Lacan

  • Anima

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#8837

Escrito 05 abril 2017 - 23:31

Con casi 115 horas doy por terminada mi aventura con el Tales of Berseria, y así quedaron mis personajes:

 

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Al final he podido pasarme la mazmorra extra al 100% (mejoras de armas y Katz mediante :D) y además he hecho todas las misiones secundarias que había para hacer. Creo que no me he dejado pendiente nada.

 

Uno de los mejores Tales que he jugado, y si lo juntamos con el Zestiria diría que tienen la mejor historia de la saga (al menos a falta de probar los Xillia).

 

Ahora toca descanso :D


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  • Eileen

  • La Meritrivia Master irlandesa

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#8838

Escrito 06 abril 2017 - 00:34

115 horas, qué miedo me da... ;DD ¿El Zestiria también te duró parecido, menos o más? :DD


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  • Lacan

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#8839

Escrito 06 abril 2017 - 02:08

En el Zestiria fueron casi 103 hs. Y en ese me dejé el DLC de la historia de Alisha sin jugar, que seguramente sean unas cuantas horas más.


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  • rbn_psx

  • Graff

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#8840

Escrito 07 abril 2017 - 18:03

Pues ya he terminado con la remasterización HD de FFX-2. En 54 horas de juego lo he dejado completado en un 97% sin haberme esforzado mucho en completarlo todo.

 

Mi opinón general sobre el juego no ha variado gran cosa con respecto a la que tuve tras pasármelo por primera vez cuando salió: es un juego que se sostiene principalmente por su magnífico sistema de combates, y además sigue gustándome cómo se representa la Spira post Sihn.

 

Todo lo demás obviamente está a un nivel más bajo de los que es (o solía ser) la saga, aunque como comentábamos antes, lo de los momentos de vergüenza ajena no es tan exagerado como se suele decir. Lo que sí es más criticable es el poco esfuerzo que dedicaron a crear nuevas localizaciones: apenas un puñado de mazmorras añadidas sobre FFX, casi todas ellas simplonas y del mismo palo, como si se hubieran hecho con una especie de RPG Maker muy limitado de opciones hasta para el color de las paredes. En Fin.

 

Llegué a probar el Last Mission y de echo subí unos cuantos pisos de la torre, pero está claro que un juego así no encaja con mis gustos, así que ahí quedó la cosa.

 

Ahora a descansar de JRPGs, aunque el Tales of Zestiria me acaba de llegar de Amazon...

 

 

Ostias, a mi si que me parece exagerado ¿Eh?

 

Esta misma semana he estado viendo jugar a mi pareja y aunque jugablemente me siga pareciendo maravilloso el sistema de combate (incluso la tuve que pedir que me dejara hacer unas cuantas peleas  :D ) el resto del juego es que no hay por donde cogerlo por ningún sitio.

 

No sólo ya los enfrentamientos de patio de colegio entre la Liga Juvenil y Nuevo Yevon si no que todo lo que rodea a la trama principal del juego es verdaderamente patético en su conjunto, mal implementado, con carisma 0 y entre bromas y chanzas que no hacen ni puta gracia.

 

Y eso por no hablar de los minijuegos desquiciantes (aunque afortunadamente opcionales) de casar monos, hacer publicidad de empresas y buscar novia al subnormal que morirá virgen.

 

Es una verdadera lástima que se cargaran un universo tan maravilloso como es Spyra con estas gilipolleces.

 

Para el que no lo haya probado, recomiendo hacerlo, por supuesto. Me parece un juego con mecánicas muy divertidas. Pero que no aguarde ningún tipo de espectativa en lo que respecta a la historia, que se dedique a disfrutar de los combates y poco más.

 

PD: Escuchar a Hermano decir subnormalidades desde el Celsius es lo más desquiciante de todo el puto juego. Palabra.


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  • Dante_777

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#8841

Escrito 15 abril 2017 - 09:32

Ya comencé el otro día la partida al Tales of Zestiria, que de momento me está gustando pero veo que los escenarios exteriores están MUY vacíos; apenas hay ítems que encontrar, los enemigos salen de uno en uno cada dos kilómetros... en comparación con los del Xillia salen muy malparados.

 

En otro orden de cosas, puede que éste sea mi último JRPG de PS3, pues veo que de lo que me queda por jugar ya no hay gran cosa que me llame la atención realmente, mientras que sí lo hay en otras consolas. Así que ya ando valorando opciones de cara al futuro y por ahora la consola que más me llama es PS4 principalmente por:

 

-Final Fantasy XV

-Tales of Berseria

-Persona 5 (aunque también haya versión PS3)

-Dragon Quest XI

 

También me gustaría mucho jugar a los Xenoblade, pero entre que están en consolas distintas y que sería caro de cojones encontrarlos aún de segunda mano...


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  • Sir_Dekar

  • Emblema de Fuego

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#8842

Escrito 15 abril 2017 - 10:12

Ya comencé el otro día la partida al Tales of Zestiria, que de momento me está gustando pero veo que los escenarios exteriores están MUY vacíos; apenas hay ítems que encontrar, los enemigos salen de uno en uno cada dos kilómetros... en comparación con los del Xillia salen muy malparados.

 

En otro orden de cosas, puede que éste sea mi último JRPG de PS3, pues veo que de lo que me queda por jugar ya no hay gran cosa que me llame la atención realmente, mientras que sí lo hay en otras consolas. Así que ya ando valorando opciones de cara al futuro y por ahora la consola que más me llama es PS4 principalmente por:

 

-Final Fantasy XV

-Tales of Berseria

-Persona 5 (aunque también haya versión PS3)

-Dragon Quest XI

 

También me gustaría mucho jugar a los Xenoblade, pero entre que están en consolas distintas y que sería caro de cojones encontrarlos aún de segunda mano...

 

Los dos Xenoblade los puedes jugar en Wii U. Y tengo entendido que el primer Xenoblade lo puedes comprar en digital, en caso de no encontrarlo en físico.


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  • Dante_777

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#8843

Escrito 16 abril 2017 - 15:01

Pues eso no lo sabía y efectivamente se puede pillar digital por 20 € que no es un mal precio (y doy por hecho que dicha versión digital se puede jugar en Wii U). La secuela, o mejor dicho precuela si no estoy equivocado, ya sí que es cara de narices, pero por lo que veo de segunda mano ya es bastante más asequible que el otro.

 

Pues oye, es otra opción a considerar. Tengo unas cuantas semanas para ir viendo catálogos y hacerme una lista de juegos que me puedan interesar, no sólo JRPGs. La verdad es que estoy MUY desinformado de consolas posteriores a PS3. Fijaos que en la lista de PS4 que puse antes se me olvidó incluir el último Star Ocean, que es de mis sagas preferidas...


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#8844

Escrito 17 abril 2017 - 19:13


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#8845

Escrito 20 abril 2017 - 18:45

En otro orden de cosas, puede que éste sea mi último JRPG de PS3, pues veo que de lo que me queda por jugar ya no hay gran cosa que me llame la atención realmente, mientras que sí lo hay en otras consolas.

 

 

No puedes dar de baja la PS3 sin haber jugado al Nier, te estarías perdiendo un juegazo.


Editado por Lacan, 20 abril 2017 - 18:45 .

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#8846

Escrito 20 abril 2017 - 19:16

89 horas de juego y aún en el capítulo 5 de Bravely Second, consiguiendo los trabajos que no había conseguido hasta el momento.

 

De verdad que este juego tiene un montón de contenido.


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#8847

Escrito 21 abril 2017 - 15:37

Ya comencé el otro día la partida al Tales of Zestiria, que de momento me está gustando pero veo que los escenarios exteriores están MUY vacíos; apenas hay ítems que encontrar, los enemigos salen de uno en uno cada dos kilómetros... en comparación con los del Xillia salen muy malparados.

 

En otro orden de cosas, puede que éste sea mi último JRPG de PS3, pues veo que de lo que me queda por jugar ya no hay gran cosa que me llame la atención realmente, mientras que sí lo hay en otras consolas. Así que ya ando valorando opciones de cara al futuro y por ahora la consola que más me llama es PS4 principalmente por:

 

-Final Fantasy XV

-Tales of Berseria

-Persona 5 (aunque también haya versión PS3)

-Dragon Quest XI

 

También me gustaría mucho jugar a los Xenoblade, pero entre que están en consolas distintas y que sería caro de cojones encontrarlos aún de segunda mano...

 

Xenoblade X lo encuentras facilmente y por distintos precios y como ya te han dicho, el primer Xenoblade puedes encontrarlo tanto en Wii (algo complicado pero no imposible), New 3DS y WiiU (este ultimo solo en digital).


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  • Sir_Dekar

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#8848

Escrito 22 abril 2017 - 07:09

 


Editado por Sir_Dekar, 22 abril 2017 - 20:53 .

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  • Sir_Dekar

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#8849

Escrito 11 mayo 2017 - 01:19

Los 100 Mejores RPGs de la Historia según IGN

 

 

100 

 
TOP
100
RPGS OF ALL TIME
 

Role-playing games have a long and fascinating history. From its humble tabletop origins, the RPG has grown and evolved over the years into the most dominant and ambitious game genre, boasting a catalog as critically acclaimed as it is diverse. The best RPGs embrace a rich storytelling tradition as well as deep and engaging gameplay to create universes that are as exciting to explore as they are thrilling to quest and do battle in. And we’ve sunk hundreds — sometimes even thousands — of hours immersing ourselves in those incredible universes, whether that be stunning high fantasy kingdoms full of knights and dragons, exciting sci-fi realms brimming with possibilities, or even extraordinary versions of our own world.

 

But which RPGs are the best of the best? Which RPGs were influential enough to lead the rest, or bold enough to question the mold in new and exciting ways? Which RPGs gave us the richest characters, worlds, and stories — experiences we’ll never forget? IGN got its biggest RPG fans in a room to find out. Below are the Top 100 RPGs of All Time.

The main elements we examined:

  • Story (Is it compelling, well-written, or uniquely told?)
  • Presentation (Is its sound, music, and/or visual style particularly strong?)
  • Character progression (Is there satisfying decision-making when it comes to building a character, choosing a combat style, or making other decisions in the game world?)
  • Combat (Is it fun? Innovative? Does it ask the player to make interesting choices?)
  • Systems (Is there an interesting dynamic between its various meta systems?)

Because the RPG is a particularly diverse and hard-to-define genre, it was important for us to nail down exactly what qualifies as an “RPG.”

For the purposes of this list, we defined an RPG as a game that includes:

  • Persistent character progression (including player-exposed stats)
  • Combat that is a significant part of the experience
  • Choices and consequences
  • Story
  • Exploration
  • Character building and customization
EverQuest
DEVELOPERSony Online Entertainment
 
RELEASE1999
100
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CHRIS REEDIt wasn’t the first MMO, but EverQuest was the first to bring the genre to widespread popularity and become a household name. Featuring a gorgeous open world, populated with fantasy creatures and real-life players alike, it gave gamers an expansive chunk of real estate to explore for days, months, and years on end. And once you reached the level cap, you could roll a new kind of character with a different play style to tide yourself over until the next expansion arrived. The MMO genre eventually evolved and branched off in many directions, leaving EverQuest feeling rooted in the past. But that doesn’t take away from the memories EverQuest created, or the impact it had on the industry.

 
DID YOU KNOW?
  • Because EverQuest seemed to inspire addictive behavior, it earned the nickname EverCrack.
  • In 2002, the BBC reported that EverQuest was the 77th wealthiest country in the world, based on its virtual currency.
Wizardry 8
DEVELOPERSir-Tech
RELEASE2001
99
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CHRIS REEDRPG franchises don’t get much older than Wizardry, a series that kicked off back in 1981. The final game, Wizardry 8, launched 20 years later. It mixes sci-fi trappings with traditional fantasy fare, so you have a smattering of guns and aliens alongside swords and spells. One of the best things about Wizardry 8 is its robust character creation tools. You can choose among 11 different races, ranging from Humans and Elves to Faeries, Mooks, and Hobbits. Layer on a choice of 15 classes, and you end up with a stunning number of combinations to try in your party. Unlike The Elder Scrolls, which offers similar character options, Wizardry 8 lets you customize six party members instead of just one.

DID YOU KNOW?
  • After struggling to find a traditional publisher, Sir-Tech partnered with gaming retailer Electronics Boutique to publish the game.
  • It was published a whole nine years after its predecessor, Wizardry VII: Crusaders of the Dark Savant, from 1992.
  • Depicted approaching enemies for the first time in the series, instead of random pop-up encounters.
Titan Quest
DEVELOPERIron Lore Entertainment
 
RELEASE2006
98
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CHRIS REEDTitan Quest is often shrugged off as just another Diablo clone. And while there’s something to that argument, it also ignores the interesting things Titan Quest adds to the formula to create a wholly enjoyable action RPG. Instead of a well-trodden fantasy setting, Titan Quest looks to myths for inspiration. To that end, it has you travel across China, Egypt, and Greece, slaying beasts likes centaurs and gorgons, while collecting ever more powerful gear. The gameplay is highly customizable, thanks to its deep class and mastering systems, which provide plenty of replay value for anyone looking to try different combat styles. And when you finish the game, you can make your very own campaign, thanks to a robust level editor.

 
DID YOU KNOW?
  • The idea for Titan Quest arose when game designer Brian Sullivan was working on Age of Empires and thought it would be fun to make a game based in Greek mythology.
  • Its opening cutscene was created by Blur Studio, also responsible for the cinematic trailers for Arkham City, Arkham Origins, and Arkham Knight.
Fable II
DEVELOPERLionhead Studios
 
RELEASE2008
97
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CHRIS REEDIt’s safe to say Peter Molyneux’s games often fail to live up to the hype he sparks for them. Thankfully, that wasn’t the case with Fable II, a delightful action RPG that offers players a bit of nearly everything. The game weaves an epic story that spans your character’s life from childhood on. Combat feels like a fluid dance, thanks to the melee, magic, and ranged attacks you can string together with ease. To top it off, the whole thing is rife with humor and charm. So whether you want to amass a real estate empire or simply woo a spouse, you can. And let’s not forget the real star of the show: your lovable canine companion.

 
DID YOU KNOW?
  • PETA gave Fable II their Proggy award for being the most animal-friendly game of 2008.
  • Set 500 years after the first Fable.
Torchlight II
DEVELOPERRunic Games
 
RELEASE2012
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CHRIS REEDWhen done right, dungeon crawlers create a sense of momentum as you hack through monsters, pick up the loot they drop, equip any high-level gear, and move on to do it again. This is a gameplay loop Torchlight II completely nails. Story and character tend to fall to the wayside here, but you’re too busy wreaking ultra-violence and collecting shiny new things to care. The four character classes are stocked with skills that are satisfying to use, the environments pulse with color, and playing co-op with friends makes it even more of a chaotic joy to play. The craving for loot is real, and Torchlight II delivers it in the best way.

 
DID YOU KNOW?
  • Two of Runic Games’ founding members worked on Diablo and Diablo II.
  • Its cinematic sequences were produced by Don't Starve developer Klei Entertainment.
Pillars of Eternity
DEVELOPERObsidian Entertainment
 
RELEASE2015
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CHRIS REEDPillars of Eternity excels on any number of fronts, but its dialog and vocal performances are among its strongest suits. That’s a good thing, too, because one adventure through this Baldur’s Gate-like RPG spans dozens of hours. And many of those hours are spent chatting with a variety of compelling characters. Making things even more interesting is that your dialog options depend on your character’s stats. If you’ve pumped points into Might, for instance, you may be able to get vital information by using aggressive posturing. Then again, it could backfire, leaving you worse off than before. Throw in an deep tactical battle system, and you’re looking at a game that satisfies on multiple levels.

 
DID YOU KNOW?
  • At the time, it was the highest-funded Kickstarter game ($3.9m), surpassed since by Torment: Tides of Numenera, Bloodstained, and Shenmue 3.
  • A number of the NPCs were named and designed by Kickstarter backers who pledged $1,000 or more.
  • Its soundtrack was inspired by the music of Icewind Dale and Baldur's Gate.
Front Mission 3
DEVELOPERSquare
 
RELEASE2000
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CHRIS REEDIf you’re in the mood for a strategy RPG about giant mechs, Front Mission 3 has you covered — twice. That’s because there are basically two games on the disc. Your path is determined early on by a seemingly innocuous decision. Help a friend with a delivery, and you’ll go down the “Emma” path. Stay behind, and you’ll see the “Alisa” side of the game. Which path you choose determines which faction you’re fighting for, so choosing the other path on a second play-through means you’ll have to fight against characters you’ve come to know and appreciate. But what really sets Front Mission 3 apart is its mech-building mechanic. Every enemy mech you take down goes into your inventory, and you can swap parts around to create the patchwork mech of your dreams.

 
DID YOU KNOW?
  • It may be the third game in the series, but Front Mission 3 was the first to be released in North America.
  • The game's vastly different branching paths all begins with a simple early game choice: do you help your friend make a delivery, or not?
The Bard's Tale
DEVELOPERInterplay Productions
RELEASE1985
93
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CHRIS REEDYou’d better have graph paper on hand before you dive into this dungeon crawler, because it offers no map of the intricate mazes you’ll find inside. To begin, you can customize up to six adventurers, with professions like warrior, rogue, hunter, and magician. True to the title, the bard is probably the most useful, because his songs cast spells that help out your entire party. The game lets you explore towns and dungeons one grid square at a time, with turn-based combat that uses a loose version of Dungeon & Dragons’ die rolls. In the mid-‘80s, gamers were hungry for this kind of adventure. That’s probably why The Bard’s Tale showed up on tons of computer platforms, as well as the NES.

DID YOU KNOW?
  • The actual title is Tales of the Unknown: Volume I: The Bard’s Tale. Later games in the series dropped everything but the subtitle.
  • Printed on the front of the PlayStation 2 disc is the line, "For A Really Disturbing Image... Flip Disc Over." On the back? Just the reflective mirror of the disc.
Betrayal at Krondor
DEVELOPERDynamix
RELEASE1993
92
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CHRIS REEDSet in the world of the Riftwar novels by Raymond E. Feist, Betrayal at Krondor is a first-person RPG that’s surprisingly open-world for a game of its vintage. You control three adventurers as you make your way through nine chapters of a fantasy story, fighting enemies, picking locks, maintaining degradable gear, and solving riddles to open Moredhel wordlock chests. Combat plays out like a turn-based strategy game, with combatants moving around on a grid to deliver strategic strikes. Make sure you bring your reading glasses, because Krondor is dense with text, which should come as no surprise considering its literary origins.

 
DID YOU KNOW?
  • The initial release of Betrayal at Krondor came on a stack of seven 3.5-inch floppy discs.
  • Set in the world of Raymond E. Feist's Riftwar books, the game itself was structured like a novel, complete with chapter breaks.
Freedom Force
DEVELOPERIrrational Games
RELEASE2002
91
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CHRIS REEDMost RPGs center around adventurers in a fantasy world. Freedom Force, on the other hand, is about superheroes in a modern setting. Perhaps the most interesting thing about this game is the combat. Each of your four heroes has unique moves, but they can also interact with the urban environment. Parked cars can be hoisted and hurled at enemies. Light posts can be pulled out of the ground and swung like baseball bats. And while the combat takes place in real time by default, you can pause at any time to issue instructions to your party. Freedom Force is a stylish game that oozes charm and originality at every turn.

DID YOU KNOW?
  • The superheroes in Freedom Force were created for the game, but they got their own comic book miniseries in 2005.
  • Freedom Force had a 2005 self-published sequel — Freedom Force vs. the Third Reich.
Divinity: Original Sin
DEVELOPERLarian Studios
RELEASE2014
90
90-1493052954349_1024w.jpg

CHRIS REEDAt a glance, Divinity: Original Sin looks like an old-fashioned CRPG with a fresh coat of paint. And it is, but Larian Studios has modernized more than just the graphics. For instance, the NPCs often react in realistic ways to your actions, ways other games don’t bother including. Most RPGs let you barge into people’s homes and take their things without a word of complaint. Try that in Divinity: Original Sin, and you’re likely to get yelled at or attacked. Every location is brimming with creative ideas and new things to find, making it a real challenge to stop playing. All of this, and it also manages to be funny throughout. That’s quite an achievement.

 
DID YOU KNOW?
  • Larian Studios pulled in nearly $1 million in a Kickstarter campaign to get Divinity: Original Sin off the ground.
  • It is Larian's fastest-selling and highest-rated game to date.
  •  

 


Editado por Sir_Dekar, 11 mayo 2017 - 01:20 .

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    • Lacan ha dado sus dieses

  • Dante_777

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#8850

Escrito 23 mayo 2017 - 22:35

Ya he terminado con mi partida al Tales of Zestiria, tras 55 horas de juego en las que mis personajes han acabado con niveles algo por encima de 80. He podido acabarlo casi todo, incluida la Isla Hexen que se desbloquea al final, aunque con el subidón que pega el jefe final a causa de ello no he podido ganarle una segunda ronda. En fin, ya le zurré lo suyo en la primera.

 

El juego me ha gustado en la línea habitual de los Tales, pero los Xillia me parecieron mejores la verdad... y no digamos ya el Graces F.

 

Y ahora... se que dije que ya tocaba cambiar de consola, pero como veo que las más actuales no bajan de precio, he decidido darle una oportunidad al Atelier Ayesha, a ver si sube el nivel de lo visto en la trilogía de Arland.


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