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{POST OFICIAL} Fire Emblem Three Houses (Lanzamiento en el 2019 del nuevo juego de la saga Record Guiness)

S-RPG Switch Fire Emblem Three Houses Táctica Fire Emblem

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106 respuestas en este tema

  • alone snake

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#46

Escrito 25 enero 2019 - 22:42

¿No os parece extraño que no sepamos absolutamente nada nuevo desde que hizo su presentación en el E3?

 

Hay programada una expo en ¿marzo? donde suponemos que soltarán prenda, que tanto secretismo nos mata la curiosidad

 

Y, como apunte, que no es la primera vez que se recalca sobre este título... que cuanto mas se parezca a Path of Radiance/Radiant Dawn y menos a los de 3DS será un WIN de manual, vaya

 

Yo preferirira que en vez de parecerse a unos u otros, sea un titulo que vaya a más.

 

Han apuntalado la serie con awakening y fates, tienen que seguir evolucionando. Y en principio. El añadir potencia de unidad, formaciones, etc... es un buen indicio.


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  • Sir_Dekar

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#47

Escrito 14 febrero 2019 - 07:01

 

  • Lanzamiento el 26 de Julio.
  • 1 Sola Edición (no son 3 ediciones como en Fates)
  • La Edición especial trae añadidos como un pendrive USB con música del juego, un libro de ilustraciones, etc.
  • En un momento del juego hay que elegir una de las 3 Casas (Familias/Castas).
  • Juego co-desarrollado por Koei Tecmo.

Editado por Sir_Dekar, 14 febrero 2019 - 07:02 .

Sala Cytube para Direct 13 Febrero 2019:

https://cytu.be/r/Direct_2019

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#48

Escrito 14 febrero 2019 - 11:59

Lo retrasaron a julio, pero pinta brutal


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  • dalairasta

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#49

Escrito 14 febrero 2019 - 13:45

Habrá que ver como es en realidad, pero el sistema de "entrenamiento/reclutamiento" me parece mucho mejor que el de los hijos.

 

Me alegra que no nos hagan otra jugarreta tres-juegos-en-tres-cartuchos tipo Fates, pero que va a tener dlc´s a punta pala no me cabe duda.

 

Julio marcado en el calendario ^^

 

Un saludete


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#50

Escrito 14 febrero 2019 - 17:05

Tiene una pintaza tremeda y, como no, los que me conoceis sabeis que este título fue el motivo principal de comprarme la Switch por lo que el 26 de julio queda señalado en el calendario como TEH DAY para cuando llegue el momento de comprárselo indudablemente de salida


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#51

Escrito 14 febrero 2019 - 17:40

A ver si enseñan más gameplay. Yo quiero ir con la casa donde esté la doble de Tharja. Porqué habrá doble de Tharja aquí también verdad? ¿VERDAD?
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  • Sir_Dekar

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#52

Escrito 14 febrero 2019 - 19:24

Mi cumpleaños es el 3 de agosto así que me llega como auto-regalo adelantado...xD

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#53

Escrito 15 febrero 2019 - 05:28

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Editado por Sir_Dekar, 15 febrero 2019 - 06:43 .

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    Ignaa

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#54

Escrito 15 febrero 2019 - 12:31

A los expertos de fire emblem, tengo una duda, yo jamás he jugado a esta saga, y con este me voy a estrenar.

 

Es un juego con referencias a los otros, o es mas rollo final fantasy, nuevo mundo, nueva historia y nuevos personajes?


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  • alone snake

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#55

Escrito 16 febrero 2019 - 14:08

A los expertos de fire emblem, tengo una duda, yo jamás he jugado a esta saga, y con este me voy a estrenar.

 

Es un juego con referencias a los otros, o es mas rollo final fantasy, nuevo mundo, nueva historia y nuevos personajes?

 

normalmente, a no ser que sea continuación o precuela de uno anterior. Son juegos que se pueden jugar libremente.

 

Puedes encontrar algunas referencias o, como se esta viendo en los últimos juegos, con algún dlc en donde aparecen personajes de juegos anteriores a modo de guiño. Pero que no tienen ni siquiera importancia para el juego en sí (yo directamente no tengo ningun DLC comprado en los anteriores Fire Emblem). El juego en si se centra en su historia y en sus personajes.


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  • Sir_Dekar

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#56

Escrito 16 febrero 2019 - 17:38

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En el reciente Nintendo Direct, se ha mostrado un nuevo vídeo del tan esperado título de Nintendo SwitchFire Emblem: Three Houses, Fire Emblem: Three Houses, que finalmente tiene una fecha de lanzamiento confirmada para el 26 de julio.

En el vídeo hemos podido ver más datos sobre la historia que gira alrededor de las casas nobles de la Academia de oficiales, las Águilas Negras, los Leones Azules y los Ciervos Dorados. Los jugadores encarnarán a un profesor de la academia y tendrán que elegir entre una de las casas para dedicarle todo su esfuerzo, ayudando a sus estudiantes a progresar para así sobrevivir a los combates.

El título también ofrecerá un entorno abierto para explorar en el que los estudiantes, cada uno con características y personalidades únicas, podrán interactuar entre sí.

 

Recordamos que hasta ahora solamente sabíamos que Fire Emblem: Three Houses se estrenaría en Nintendo Switch en la primavera de 2019.

 

También debemos señalar que este juego se desarrolla en Fódlan, donde la Iglesia de Seiros detenta gran poder sobre la tierra y sus gentes. En el papel del personaje principal, el jugador deberá luchar sobre el campo de batalla, mover a su personaje libremente e interactuar con otros personajes para forjar relaciones y reunir información. Se añaden además nuevas capas de estrategia al combate, pues las tropas darán apoyo a unidades individuales sobre el campo de batalla.

 

Estas son algunas de sus características confirmadas hasta ahora:

  • Un RPG táctico por turnos tradicional que añade nuevos elementos de estrategia al combate. Ahora, cuando un jugador maneja una unidad, tropas de gran dimensión se moverán con él para ofrecerle apoyo durante el combate.
  • En algunas zonas, el personaje principal podrá moverse libremente, interactuar con otros personajes y reunir información.
  • El juego se ambienta en un nuevo mundo, Fódlan, donde la Iglesia de Seiros detenta gran poder sobre la tierra y sus gentes.
  • Tu protagonista se encontrará con tres personajes —Edelgard, Dimitri y Claude— que desempeñan importantes papeles en la historia.

Fuente: Nintenderos


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#57

Escrito 16 febrero 2019 - 18:09

Chinatsu Kurahana, conocida por su trabajo en Uta no Prince-Sama, es la responsable del diseño de personajes de Fire Emblem: Three Houses

 

Si hay un dato que ha estado rondando por la cabeza de muchos de los interesados en el nuevo Fire Emblem: Three Houses ese se corresponde con la autoría del diseño de los personajes del juego.

 

Y es que, hasta ahora, este dato era una incógnita para todos los fans. El estilo del juego se veía algo diferente a los anteriores, aunque mantenía la esencia, por lo que los jugadores no sabían si se había mantenido a diseñadores de anteriores entregas o se había cambiado, como ha sucedido en la mayoría de juegos de la serie.

 

Pues bien, tras su presentación en el Nintendo Direct de anoche, hemos podido conocer gracias a la propia Nintendo que Chinatsu Kurahana es la responsable del diseño de personajes de esta entrega. Puede que el nombre de la artista os suene, pues ha trabajado en grandes proyectos como Uta no Prince-Sama, Thou Shalt Not Die, Samurai Flamenco, Aquarion Evol o Tokyo Twilight Ghost Hunters.

Ahora parece que Nintendo ha pensado en ella para esta nueva entrega de Fire Emblem para Nintendo Switch. ¿Qué os parece? ¿Creéis que ha sido un acierto? ¿Os gusta su estilo?

 

fire_emblem_three_houses-1.jpg

 

Fuente: Nintenderos


Editado por Sir_Dekar, 16 febrero 2019 - 18:10 .

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#58

Escrito 20 febrero 2019 - 03:14

Análisis hecho en Serene Forest:

 

On 13th February 2019, Nintendo finally gave us a second look at Fire Emblem: Three Houses, during their first Nintendo Direct of the year.

training-8a-R-300x169.jpg

If you were around on that day, you may have seen my analysis of the new trailer already. However, in the following days, I’ve been constantly updating it with lots of new details–thanks to the help of many observant fans.

That said, the original analysis was already a pretty big read. So if you’d rather only read the new findings, I’ve included those separately in this article. Otherwise, feel free to hit the analysis page.

fodlan-world-map-v1-300x169.jpg

Additionally, I’ve created a couple of new pages summarising the information we currently know, such as the characters, world map and gameplay. So you don’t need to wade through all the screenshots and analysis. Please look under “Key Information” in our Three Houses page.

Finally, I also updated the Images and Videos page with direct feed screenshots and character portraits of the 5 key characters–including new portraits for male and female Byleth. Many thanks to Nintendo for sharing these!

 

Arrange content by:

leicester-crest-300x169.jpg leicester-circle2-300x222.jpg

Lord_Grima had a look at Leicester’s national crest in depth. As pointed out in the E3 analysis, the Moon in the top-left corner corresponds to one of the crests on the Goddess’s mural. But there are actually three more crests that also appear on the mural. I’ve numbered them 2 to 4.

Curiously, crests 2 to 4 are located far from the moon crest, which seems to belong to the Leicester capital of Riegan. Instead, they’re huddled near the crest of Blaiddyd, the capital of Faerghus. That said, the order of the crests on the mural may simply be random, because later on, we can find the crests in a completely different order.

fodlan-world-map-v1-300x169.jpg

I was planning to do this earlier, but I tried my best to transcribe all of the world map locations. Please note that some names might be slightly off, since they were hard to identify from the available footage.

By the way, the following locations were added to the map since E3: Arundel, Ordelia, Rhodos Coast, Grounder Field, Fodlan’s Fangs. One location was removed: Samhain, found between Garreg Mach and Leicester Alliance.

Fodlan’s Fangs and Fodlan’s Throat, found near the far west and far east of the continent respectively, may have a deeper meaning. If you look at where these locations are and then look at the whole map, you should notice the continent is shaped after a dragon’s head. Could the continent be a deceased dragon?

academy-1-300x169.jpg threehouses-foes-300x169.jpg

The old teacher may be the tome wielder seen in this battle in the debut trailer. The face does look very similar. If so, you can look forward to battling against other teachers, not just students!

academy-3-300x169.jpg e3-lady-mage-300x169.jpg

Similarly, this teacher also appeared in the debut trailer, raining fireballs on her foes. Without context, it’s hard to tell if she’s on your side or not. Her being on the opposite side of the screen suggests she’s a foe, but it could be the direction she triggered battle too.

academy-4-300x169.jpg threehouses-mercedes-300x169.jpg

Serea-chan suggests that “Mercie” could be a nickname for Mercedes, who briefly appeared in the debut trailer. Indeed, their appearances look similar.

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A few users noticed that all of the dialogue boxes featured in the trailer are fully voiced. It’s hard to tell with the narrator talking over the dialogue, but if you concentrate, you can definitely hear it. Could the game have full voice acting like Fire Emblem Echoes?

academy-5-300x169.jpg world-1b-x-300x169.jpg

Sylvain’s surname “Gautier” is also the name of a location near the northern tip of Faerghus. Considering Edelgard, Dimitri and Claude’s surnames are also shared with world map locations, it’s highly likely the other students–presumably all nobility–will follow suit.

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For your convenience, we’ve catalogued all the characters that appeared in the trailer, including all known house alignments in our Characters page. Many of the alignments are guesses based on two key assumptions.

The first is that each of the three houses includes eight students, at least at the start. Below, we see Byleth leading the Black Eagles and they seem to have eight members. The second is that students from each house will typically only interact or are seen with others from the same house (except for battles against each other).

These may seem like loose assumptions, but we can actually find exactly eight students for each of the three houses. (At the time of writing, only six students are listed for the Golden Deer, but we know of two more–we just can’t see their faces, so I didn’t bother listing them.)

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If you directly compare the above screenshots, it seems the English and Japanese trailers are taken from different builds of the game. The English screenshot has improved rock textures and more shadows. This makes sense since the English translation has to follow afterwards,

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Ayra noticed that Curved Shot boosts Bernadetta’s attack range by 1 when selected. This effect didn’t appear in Echoes, although bows had naturally high range in that game.

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You may have noticed the number 3 after Curved Shot in the battle forecast. This is presumably its cost, but it’s not clear what currency is used. In Echoes, HP was consumed, but Bernadetta doesn’t seem to lose HP. Meanwhile, this number is directly above the Iron Bow’s number of uses…

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Multiple users have pointed out that Petra has 100% critical rate. Which is very unusual, especially for an early battle. This definitely isn’t from a Combat Art, as none is visible. But it could be from a skill, perhaps. That or the developers rigged a guaranteed critical hit for the trailer!

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A minor observation. In the Japanese version, the Battalion Level is referred to as the “Knights Level”. That likely means that the troops/battalions fighting with you and and the students are literally the Knights of Seiros mentioned by the narrator.

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A couple of users pointed out that Petra requires 110 experience to Level Up. In every other mainline game, you need exactly 100 experience for all Levels. This could suggest the game is following a more tradition form of Level progression–similar to Heroes.

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You may have noticed Dorothea has a rank of E+ in Sword (and Authority in the Japanese trailer). Judging from the EXP required, it seems rank progression goes from E (40 to rank up), E+ (60 to rank up) and D (80 to rank up). Presumably there’s D+ after that.

Right now, I’m unsure what’s the benefit of spreading out the progression. Assuming there’s at least A+ rank, that’s 10 ranks in total. Also assuming it takes 20 additional EXP for each rank, you’re looking at around 1080 EXP to go from E to A+, which is a crazy amount for Fire Emblem.

Earlier, we saw that Petra gained 3 EXP for Sword and 2 EXP for Authority after defeating a foe. So the rate you gain EXP is roughly the same as earlier games. But now you may need to earn four times the amount. This could mean Three Houses is a really long game or you’d better work on those Lesson Plans!

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In the Japanese trailer, after selecting Faith and Riding as Linhardt’s custom focus, the screen remains for a few split seconds longer. Enough time to see that Linhardt doesn’t have an up arrow (strength) in Riding. This is further evidence that the up and down arrows aren’t related to the focus.

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MagikarpFestival pointed out that Caspar can deal 2 attacks before the foe, so this could be an intrinsic property of Fighting weapons. It’s not because of a Combat Art, as none is shown and probably not because the weapon is special, since it’s a basic Iron one. But it could be from a skill etc.

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The magic user that Caspar is fighting counter-attacks with magic and invokes the same magic circle seen earlier. Because of the contrast, it’s easier to see the text on the magic circle, although it’s still difficult to make everything out. Above, I’ve flipped the image and labelled the text that’s easiest to see.

Lord_Grima discovered that text #1 says “The Goddess always lives in heaven and Fodlan”. This is a reference to the fable from the E3 trailer that said the Goddess watches Fodlan from above. Text #2 seems to say “living beings. As support of all m______ things”. Text #3 looks like “__ __ ___ning over us. As the mother of all”.

Judging by the capitalisation in texts #2 and #3, it appears text #3 flows straight into text #2. So it should be “…over us. As the mother of all living beings”. If that’s the case, perhaps text #1 flows straight into text #3. Especially since the beginning of text #3 doesn’t fully make sense by itself.

So we end up with “The Goddess always lives in heaven and Fodlan. __ __ ___ning over us. As the mother of all living beings. As support of all m______ things.” That’s probably the best we’ll get until we get a better zoom in of the circle.

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Yayatou noticed that the Japanese trailer has slightly different colours and/or poses for the characters in the Gambit Boost. Above is the English footage overlayed with the Japanese footage (you’ll need to click it). To make things easier, I changed the order of characters in the Japanese trailer so they’re the same.

Of note, the guy hiding one of his eyes and Edelgard have the same pose, but the guy’s clothes are a different colour. Meanwhile, the Avatar and Ferdinand have different poses and colours. This could be because they’re in different classes, but it doesn’t explain the guy in-between them who clearly has the same costume.

Perhaps you can modify the colour of a character’s costume? Alternatively, it could simply be because the footage is from different builds of the game. We do have evidence of that after all. Notice how Edelgard has the exact same costume, but her face–especially her eyes and fringe–are noticeably different.

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Mason Klaus rightfully points out that the axe wielder attacking the Avatar is Kostas, the boss of the first map shown in the trailer. So this scene probably occurs after the Avatar has become a teacher, since he’s leading the Black Eagles.

If that’s the case, this contradicts the timing of the Avatar’s awakening and meeting Sothis. Unless the Avatar hadn’t “fully” awakened during the incident before he became a teacher. Or the scene with Kostas attacking at night occurred prior to the Avatar becoming a teacher–and isn’t part of the same map.

Actually, the latter could be plausible, considering Claude and Dimitri are there–and not the rest of the Black Eagles. That could mean Kostas survived the Avatar’s counter-attack and you have to fight him again when you’re a teacher. Or maybe I’m thinking too hard!

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Calico pointed out that the flying swordsman is in fact a swordswoman, if you look at her, well, chest. Because the scene is so fast and blurry, I totally missed it the first time!

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Enduin noticed that this stone features one of the crests in the Goddess’s mural. In which case, this would be a crest stone. Wait, is this the Crest Stone of Gautier equipped by the Black Beast? If so, perhaps the darkness surrounding the stone summoned the Black Beast? Or is the beast drawing power from the stone?

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A minor observation. The soundtrack CD has the crests from the Goddess’s mural. Not only that, but all the crests are clearly visible–even the crests that are worn out on the mural. As such, I was able to recreate all four of the worn out crests (and fix up a barely affected crest).

chinatsu-kurahana.png

Unrelated to the Direct itself, the Nintendo Japan website added an article discussing the trailer. Towards the bottom, it confirms that Chinatsu Kurahana is the character designer and artist.

 


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#59

Escrito 20 febrero 2019 - 12:01

El otro dia me surgió una duda. ¿Tendrá sistema de retroceder turnos asi como el Valentia? Fue una opcion que cuando la conoci me llevé las manos a la cabeza ante tal casualización, pero que al jugarla, asi con sus limitaciones, va bien. Que muchas veces se te puede ir la pinza y dejar a un soldado vendido y lo matan, tener que reiniciar toda la partida a veces era mucho castigo. 


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#60

Escrito 21 febrero 2019 - 01:43

El otro dia me surgió una duda. ¿Tendrá sistema de retroceder turnos asi como el Valentia? Fue una opcion que cuando la conoci me llevé las manos a la cabeza ante tal casualización, pero que al jugarla, asi con sus limitaciones, va bien. Que muchas veces se te puede ir la pinza y dejar a un soldado vendido y lo matan, tener que reiniciar toda la partida a veces era mucho castigo. 

 

C*ñ*, yo me hice dos veces el Valentia y desconocía esa opción  :?

 

De todas formas, yo no veo mal esas "facilidades". Vienen bien para los menos habituados y los que ya estamos curtidos en Fire Emblem la ignoramos y punto.

 

Reiniciar un mapa al perder una unidad (o en una mala subida de nivel) es inherente a Fire Emblem  X-D

 

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