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EVERSPACE™

arcade de naves rogue-like early acces

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72 respuestas en este tema

    The Elf

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#1

Escrito 17 agosto 2016 - 18:25

El 14 de septiembre se lanza Everspace en early acces para steam http://store.steampo....com/app/396750 , gog y la store de windows 10.
 
 


Para quien no lo conozca es un juego que se lanzó en kickstarter, y ahora mismo está en fase beta. Es un arcade de naves tipo rogue, donde huye de la simulación y se asienta en lo jugable para que se disfrute de todo gracias a su gran control.
Aunque sea rogue-like no se pierde toda la progresión al morir, como en Rogue Legacy cada vez que mueres inviertes el dinero ganado y los diagramas de armas y partes de la nave al inicio de cada partida, ahi decides en que gastar ese dinero,  mejorar el escudo, energía, coste de reparaciones, frecuencia de objetos especiales, número de slots para armas, equipo y un largo etc.
 
 
Luego dentro de cada partida podremos crear o mejorar armas tanto principales como secundarias así como equipo de apoyo como drones, diferentes tipo de escudos, camuflaje, sensores y otro largo etc de equipación.  Tendremos que cambiar constantemente el tipo de armas al afectar unas mas al escudo y otras a la nave, y siempre vigilando el gasto de energía que consumen.
Depende nuestra manera de jugar podremos ir a saco o sigilosamente robando recursos y saliendo por patas de los sectores. 
 
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El juego se divide en sectores con diferentes zonas, en cada zona no te puedes entretener mucho para despues buscar los diferentes recursos ya que pasado cierto tiempo apareceran naves mas poderosas a joderte en tu viaje, y algunas son muy hijaputas, dejando como única opción huir como un cobarde.
 
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En la beta la historia está omitida, en la versión final habra una narrativa no lineal para poner en contexto tu viaje espacial.  Hay dos tipos de enemigos, alienígenas y forajidos, y luego los terrestres que son neutrales a no ser que les robes o les ataques.
El número de enemigos es suficientemente variada y conforme avanzas de sector además de encontrar nuevas naves enemigas te encuentras las mismas mejoradas al igual que tu nave, con lo que la satisfacción de las batallas no disminuye aun cuando vas mejorando tu progresión.
También hay peligros como agujeros negros, tormentas eléctricas, burbujas magnéticas y mas peligros a añadir.

Luego gráficamente es un juego precioso, donde se disfruta tanto de los viajes como de los combates y que deja estampas preciosas cada dos por tres.
A cualquiera que le guste los juegos de naves en su versión mas arcade que le eche un ojo, a mi me tiene enganchadísimo, 40 horas en la beta, y las que me quedan porque es un vicio.
 
 
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Refloto porque han metido una buena actualización, lo más significativo es una nueva nave y un selector de dificultad.

 

We've just released a new update which comes with a new player ship! Here is the complete list of changes:

New Features

  • Added new player ship: Colonial Scout
  • Added difficulty selection before each run (Easy/Normal/Hard)
  • Added a few codex entries
  • Added chance of finding enhanced weapons (weapons with random stat bonuses)
  • Added new enemy: Okkar Scan Drone
  • Added new consumable: Nano Injector
  • Added centered crosshair option for mouse controls (drag mouse to aim, could be useful for custom joystick controls)
  • Added equipment info tooltips to equipment stats screen (PC / Mac)
  • Added new "large" asteroid
  • Added new nebula textures
  • Added new structures
  • Added option to switch between Xbox and Playstation style button icons
Tweaks
  • Replaced Energized Boost with Weapon Overdrive as starting device for Colonial Interceptor
  • Introduced player ship class restrictions: Cloak is now only available for Colonial Scout, Weapon Overdrive is only available for Colonial Interceptor
  • Consumables floating in space can now be used directly
  • Added swappable equipment slots to compare screen for better overview
  • Game now pauses when using the selection wheel instead of just slowing it down
  • Jump gates are now activated automatically after some seconds when close
  • Automatically use surplus nano bots when nano bot limit is reached, health is not full and new nano bots are collected
  • Slightly increased ship component damage chance
  • Slightly increased sensor range for containers
  • Decreased max speed perk effect and added one more level
  • Increased Plasma Torpedo and Shield Breaker missile damage radius
  • Slightly reduced Heavy Missile damage radius
  • Slightly reduced Shock Rifle I & II charge damage multiplier
  • Added spread to Coil Guns
  • Increased energy allocation of Mk2 and Mk3 passive devices
  • Downgraded fire rate mods to put them on par with damage mods
  • Reduced Energized Boost energy consumption
  • Increased pickup pull range + pull range for all tractor beams
  • Increased amount of dark energy needed to craft ARC-9000
  • Increased Teleporter energy consumption and slightly reduced teleport distance
  • Slightly increased outlaw sniper aim and doubled uncloaked duration
  • Okkar Corvettes now travel through the location and are faster
  • Okkar Corvette Mk1 will now call reinforcements when low on health.
  • Okkar Corvette Mk2 now fires plasma cannons and uses an Energy Discharger when enemies are close. It also uses combat drones instead of shield charge drones
  • Freighters now come in different flavors: credits, fuel, equipment, resource and supply.
  • Grey Goo will now do hull damage to ships that are very close
  • Changed some consumable icons
  • Challenges now have different credit rewards that are displayed next to them
  • Tweaked lightning field VFX
  • Tweaked sector colors
  • Blueprints and "enhanced" pickups will now have a special particle effect
  • Show signal strenghts of all jump suppressors being present, not only closest
Bugfixes
  • Fixed slowmo not being correctly ended when switching weapons
  • Fixed bug with selecting an empty equipment slot with the gamepad
  • Fixed damage not showing in Plasma Mine stats
  • Fixed player wreck spawning outside of level bounds and if run was successfully finished
  • Fixed missing Coil Gun weapon meshes
  • Fixed some keymapping issues
  • Fixed high frequency tone in a certain ambience track
  • Fixed "Kill a drone by ramming it" challenge
  • Fixed bug where failed challenges were achieved when continuing the game
  • Fixed a bug where outlaw stations would not spawn enemies
  • Possible fix for GPU particle related crashes
  • Fixed occasionally wrong explosion impulse direction
  • Fixed freeze when pressing tab while using jump gate
  • Fixed hacking sound sometimes not stopping

 

 

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Nueva actualización

 

 

We've just released a new update on Steam and GOG (Mac on GOG is slightly delayed, but will hit soon). Highlights include the 3rd player ship and an overhaul of the perk system. Have fun playing!


New Features

  • Added new player ship: Colonial Gunship
  • Added new enemy: Outlaw Drone Carrier
  • Perks overhaul: Divided into pilot perks and individual ship perks
  • Added new perks: Trading and Diplomacy
  • Attacking G&B can result in them reporting your attack and them being hostile in the current and next location
  • Added two new natural hazards
  • Added new point of interest: Freighter Wreck
  • Added more structures
  • Added option to set a flag for equipment to ignore it when switching to next/previous equipment
  • Added hall of fame that keeps track of your completed runs
  • Added backer-written logbook entries
  • Added new planet type
Tweaks
  • Interceptor and Gunship now have armor which reduces hull damage by 10% and 20% (what the Hull Enhancer used to do, but doesn't require a device slot)
  • Renamed "Hull Enhancer" to "Adaptive Armor"
  • Service stations now only offer one option unless perked with Trading perk
  • FOV is now being slightly increased while boosting
  • Slightly tweaked threat levels
  • Slightly decreased Stasis Missile effect duration
  • Added Weapon Overdrive blueprint to startup blueprints
  • Introduced a drone limit of 1. Can be perked to 3 for gunship.
  • Reduced ore pickup amount
  • Reduced explosion impulse strength
  • Increased grey goo NPC speed
  • Slightly reduced Coil Gun spread
  • Removed all shield related perks
  • Removed "store credits" perk
  • Made sensor range perk scout exclusive
  • Made jump charge duration perk scout exclusive
  • Tweaked perks for stronger differentiation between ships
  • Added more ship class restrictions for equipment
  • Proximity mines will no longer react to ships of their own faction
  • Tweaked Mine Cluster behavior
  • Tweaked jump drive animation
  • Damage indicator vignette and camera shake strength now depend on the amount of health left
  • Okkar Corvettes MK 1 can now come with jump suppressors, Okkar Corvettes MK 2 now won't always carry jump suppressors
  • Prevent more than 2 jump suppressors being active at the same time
  • Nano Injectors will now consider the nano bot efficiency
  • Increased Flak Cannon II damage
  • Increased Weapon Overdrive efficiency
  • HUD equipment slot tweaks: Display currently active devices with green glow, give currently non-usable equipment red shading
  • Energized Boost Mk1, Mk2 and Mk3 now have the same duration but increased boost multiplier
  • Slightly improved Shock Rifle II stats
  • Added warning and alert sound when close to black hole
  • Aim assist now works with proximity mines and missiles
  • The "Devastator" sub-routine now reduces the energy recharge rate rather than allocating energy
Bugfixes
  • Fixed a bug where wrong consumable icon was displayed in pickup compare screen
  • Fixed wrong consumable and secondary weapon amounts being shown in player equipment slots of compare screen
  • Fixed devices with 4 pre-installed mods being spawned
  • Fixed sun flares not affecting cloaked ships
  • Fixed sun flares pushing bigger ships out of level bounds
  • Fixed spread mods not being available for Coil Guns
  • Fixed premature uncloaking while charging weapons
  • Fixed pilot seat clipping/blocking view when playing in 1st person view in ultra-wide
  • Fixed inverted mouse x and y not working when playing with centered crosshair
  • Fixed perked critical hit chance not being regarded for right-hand item in compare screen
  • Fixed trader not offering credits anymore (but needs a perk now)
  • Fixed ships sometimes having damage in hangar
  • Fixed current ship name not correctly displayed in ingame menu
  • Fixed Outlaw Sniper not uncloaking when attacked with explosive weapons
  • Fixed nano bots not being removed in generic freighter repair mission

 

 

Las principales novedades son la tercera nave, que va sin escudo de inicio pero lleva una torreta gatling en su lugar, 10 cohetes pesados y 4 drones de combate.

Aparte han dividido las habilidades entre piloto y cada nave específica, además para diferenciar más las naves, ahora hay equipamiento que sólo vale para un tipo de nave.

También han añadido información al codex, dos habilidades más, comercio y diplomacia con G&B y bastantes mas cosillas.

 

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Editado por The Elf, 10 diciembre 2016 - 15:29 .

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    Naismith

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#2

Escrito 17 agosto 2016 - 18:37

Tremenda pinta, lo tengo apuntado a fuego.

  • Belegur

  • Genos

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#3

Escrito 17 agosto 2016 - 18:40

Apuntadisimo queda :sisi:

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NZXT S340 White - MSI B150M Mortar Arctic - Intel Core i5-7500 3.4GHz - KFA2 GeForce GTX 1060 EXOC White 6Gb GDDR5

Western Digital Blue 1TB 7200 RPM - DeepCool Captain 240 White - Kingston Fury HyperX 16Gb DDR4 (4x4Gb)

SSD Samsung 850 EVO 500Gb - Corsair RM750X 80 Plus Gold


#4

Escrito 17 agosto 2016 - 18:41

Yo lo backee en su momento en el Kickstarter y hace poco hice un upgrade a la edición Collector que incluye la beta.

 

De momento apenas he jugado media hora, pero con este pequeño rato más todo lo que he ido viendo no tengo duda alguna que le voy a echar muchas horas. Y si, es precioso el juego, da para pasarte horas haciendo capturas.



    AgumonDX

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#5

Escrito 17 agosto 2016 - 18:53

Hostia, pues tiene una pinta escandalosa.

 

@Daman_1985 esto parece creado para ti X-D


4MfV9GL.png

 

Mis Novelas: Memorias de un Oscuro Deseo - Hija del Agua

 

PC:

Caja Aerocool ATX V3X // Intel Core i7 4790 3.60 Ghz // Gigabyte H97M-D3H // Gigabyte GTX 970 4GB GDDR5 // Kingston HyperX Predator 2x4 GB 1886 CL9 // Kingston HyperX SSD 3K 120 GB // WD Caviar Blue 1 TB // Tacens Radix VI 850W // ASUS VX239H 23"

 


  • Daman_1985

  • IGNIS EXCUBITOR

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#6

Escrito 17 agosto 2016 - 18:59

Hostia, pues tiene una pinta escandalosa.

 

@Daman_1985 esto parece creado para ti X-D

 

Tiene una gran pintaza, me encanta ver como el género de naves espaciales vuelve a estar de moda.


Imagen Enviada

Imagen Enviada


    AgumonDX

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#7

Escrito 17 agosto 2016 - 19:00

¿Se sabe si saldrá en consolas en algún momento?


4MfV9GL.png

 

Mis Novelas: Memorias de un Oscuro Deseo - Hija del Agua

 

PC:

Caja Aerocool ATX V3X // Intel Core i7 4790 3.60 Ghz // Gigabyte H97M-D3H // Gigabyte GTX 970 4GB GDDR5 // Kingston HyperX Predator 2x4 GB 1886 CL9 // Kingston HyperX SSD 3K 120 GB // WD Caviar Blue 1 TB // Tacens Radix VI 850W // ASUS VX239H 23"

 


  • ossian

  • Cazabichos

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#8

Escrito 17 agosto 2016 - 19:04

SOLDAZO  :o


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    belpin95

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#9

Escrito 17 agosto 2016 - 19:08

tiene una pintaza tremenda



    Commander Burn

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#10

Escrito 17 agosto 2016 - 19:11

Cuando se pueda comprar en GOG, caerá seguramente. Tiene muy buena pinta.



    The Elf

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#11

Escrito 17 agosto 2016 - 19:13

¿Se sabe si saldrá en consolas en algún momento?


Pues en One sale como early también, o eso creo que han dicho en la gamescom.


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    maestrillo

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#12

Escrito 17 agosto 2016 - 19:15

No Sabia que era roguelige, eso ya es droga


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#13

Escrito 17 agosto 2016 - 19:17

¿Se sabe si saldrá en consolas en algún momento?

 

Está confirmado para One, y como bien comenta @ The Elf sale en el programa de previews.



  • Soulmest

  • PRAESIDIUM VIGILO

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#14

Escrito 17 agosto 2016 - 19:18

Pues en One sale como early también, o eso creo que han dicho en la gamescom.

 

Asi es, el 14 de septiembre

 


Editado por Soulmest, 17 agosto 2016 - 19:18 .

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    baltro13

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  • Mensajes: 16.092
#15

Escrito 17 agosto 2016 - 20:02

"Como en Rogue Legacy" 

 

Me lo acabas de vender.


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Gravity Rush 2 no ha venido doblado eh? Solo traducido

Si no tienes cuidado se raya todo, la vita, apple, switch, televisores etc...

si tienes cuidado no se raya nada, ni la vita, ni apple, ni la switch, ni los televisores etc...



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