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sopa de tiburon

Muere Herb Trimpe

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sopa de tiburon Ornstein y Smough

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vida restante: 100%

Se va uno  de los grandes su trazo para Hulk era mas duro y tosco que el de Sal Buscema, aunque yo prefiero a Sal, Herb era un maquian tambien.


 


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http://comicbook.com...as-passed-away/


Best known for his work on The Incredible Hulk, where Wolverine first appeared, Trimpe's decades-long career also included work on titles like The Defenders, Iron Man and Thor. He worked on licensed properties like Star Wars and U.S. 1, and more recently worked on independent titles like B.P.R.D. and Savage Dragon. In 2002, Trimpe won not only the prestigious Inkpot Award, but also The Bob Clampett Humanitarian Award for his work as a chaplain at the World Trade Center following the September 11 terror attacks.


 


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Legit one of THE greatest Bronze Age comics illustrators.


There is NO excuse for not stickying this.


 


 


 


Trimpe se unió a Marvel Comics en 1967. Acerca de inicio en las historietas, comentó:



John Verpoorten tenía un compañero de clase en la Escuela de Artes Visuales. Cuando salí de la Fuerza Aérea en octubre de 1966, él trabajaba en el departamento de producción en Marvel. Dijo que estaban contratando a gente por trabajos por encargo, y que debería ir a la oficina y mostrarle mi trabajo a Sol Brodsky, quien era la mano derecha de Stan [Lee]'s en ese entonces. Dije, 'de acuerdo'. Después, mientras estaba en el departamento de fotocopiado, hice Phantom Eagle por encargo, la primera historieta que ilustré. Creo."



Y acerca de su primer trabajo de plantilla para Marvel:



El entintado por encargo había acabado. ... me estaba preparando para reunir algún material e ir a DC y a Charlton cuando recibí una llamada de Sol Brodsky, que era el jefe de producción. Dijo que necesitaban a alguien de plantilla en el departamento de producción para operar una máquina fotoestática nueva que acababan de comprar, y para hacer algún trabajo de producción. Principalmente operaría la máquina fotoestática y no estaría sentado en un escritorio, pero sería capaz de agarrar algún encargo para ilustrar y entintar. Esto de algún modo me abrió las puertas. El trabajo de plantilla no se pagaba mucho para los estándares actuales; creo que comencé con un salario de $135 dólares a la semana que no era tan poco como suena. Hay que recordarlo, era 1966 y ese era un salario relativamente bueno para empezar.



Trimpe permaneció en Marvel hasta 1996. Fue despedido cuando Marvel declaró bancarrota, regresó a la escuela para obtener su maestría, y enseñó arte en una escuela de educación media/superior rural por dos años.


 


 


 


 


 


Muestra de su trabajo:


 


su star wars:


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He was probably the most "Silver Age" illustrator of the Bronze Age other than Kirby himself.


 


moon boy y devil dinosaur:


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RIP. Trimpe's Hulk is The Hulk. (si le dio un estilo muy tosco que le queda bien, aunque yo prefiero el de buscema  como dije antes me parece mas "vivo")


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He basically did THE Hulk stories that I associate most with the character, but Sal's Hulk pops up in my head more. Trimpe's Hulk has my favorite physique, but sometimes the face can be a bit too ape-like


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Here's a comic he did for the Next Issue Project (Crack Comics #63 to be specific). If I remember right the reason he put his credit as Waldo Trimpe was that this comic was also getting used elsewhere. He did the comic for the Next Issue Project first, but the comic itself got delayed because other comics weren't coming in yet, so Trimpe decided to use it for something else, then found out later that the Next Issue Project comic finally was going to be published.


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su godzilla:


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Herb Trimpe tribute article by Erik Larsen:

http://comicbook.com...ng-herb-trimpe/


 


His Hulk run was solid if you're into the style of Marvel's Bronze Age superhero comics. Not a "must read", but decent enough especially if you're into the Hulk.


His G.I. Joe work was great. He did almost all of Special Missions, plus a few issues of the main title and one of the Yearbooks and the Transformers crossover and some of The Order of Battle.


He also did almost all of Marvel's Godzilla, which was a fun series especially given the fact that Marvel was not allowed to use any of Godzilla's supporting cast.


He also did Shogun Warriors, which was an underrated licensed book that probably ranked in the top 10 Marvel licensed comics of the 80s.


My favorite work of his though was the first 2 issues of U.S. 1, though he left the series after that.


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He didn't create Wolverine, the character came from Roy Thomas (editor-in-chief) and John Romita (art director) because they wanted a Canadian character.


But Trimpe and writer Len Wein did his first story, so while Trimpe isn't his creator he's the first artist to draw Wolverine in a comic.


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Hulk 142 with Trimpe's art and John Severin's inks is one of the most batshit crazy '70s issues. Recommended.


It's Roy Thomas doing a follow up to his "haw haw feminism" story in The Avengers but also doing a version of Tom Wolfe's "Radical Chic" story, except instead of rich liberals throwing parties for the Black Panthers, they adopt the Hulk as their fashionable minority cause. Tom Wolfe's the blond guy at the back.


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And this scene from Hulk 142 is great, where Trimpe has this rich asshole talking in the foreground and in the background, a whole little story about Hulk trying to get appetizers.


These books were Marvel Method so Trimpe probably didn't get a ton of help from the writer on how this scene should look. We sometimes forget that '60s and '70s Marvel artists were almost like co-writers in the amount of the storytelling they had to do themselves.


 


 


Descansa en paz maquina.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


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Sergio1991 Un gran poder conlleva una gran responsabilidad.

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vida restante: 100%

No jodas, si todavía este verano pasado fue a Metropoli en Gijón para dar una conferencia sobre su trabajo en Marvel. Se me hace raro leer que murió una persona que no hace ni 10 meses que ví en directo (incluso le salude y me hice una foto con él).


 


¿Se sabe de que murió? Porque aunque tenía 75 años, se me hace extraño que muriese a esa edad sino era por una enfermedad o algo (a fín de cuentas la esperanza media de vida en USA creo recordar que son 78 años)



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Mi canal de youtube, donde realizo críticas de películas de todos los géneros y épocas:
http://www.youtube.c...ser/Serkenobi31

Entra en mi post sobre debate de críticas de Filmaffinity.
http://zonaforo.meri...c.php?t=1859533

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sopa de tiburon Ornstein y Smough

Publicado
vida restante: 100%

tambien murió el mes pasado uno de los creadores de lobo:


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RIP Roger Silfer (1954-2015) Co-creator of Lobo

Because Slifer created the pre-Crisis Lobo that maybe three people in this thread have read. Giffen drew pre-Crisis Lobo for Slifer, but he was also involved in revamping him as post-Crisis Lobo, the one that more people seem to be familiar with.


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