Jump to content
  • Buscar en
    • Más opciones...
    Encontrar resultados que contengan...
    Encontrar resultados en...

Publicaciones recomendadas

sopa de tiburon Pontífice Sulyvahn

Publicado
vida restante: 100%

Los otros dias ví "To Cur with Love", el ultimo antes del parón de navidad, va sobre como el abuelo tuvo que cuidar a homer en su infancia, estuvo chulo y simpatico, pero "The Day the Earth Stood Cool" , "Adventures in Baby-Getting" y "Gone Abie Gone" me parecen mejores, este ultimo lo sería igual de bueno que "A Tree Grows in Springfield".

*

Homer Goes to Prep School

ukOqQ.jpghLyqp.jpgBWSPj.jpg3k08J.jpgeX2HB.jpg

"A Test Before Trying"

Qd69c.jpg51uMn.jpgK7IMI.jpg

*

tambien decir que todos los dias a partir de las 14:35 emiten un episodio en castellano nuevo en antena 3, sin anuncios y sin cortes, y por ahora tambien dejan la cabecera.

Tambien estrenaron "fiestas de un futuro pasado" la pasada nochebuena, donde se aprecia que han cambiado el estilo de los subtitulos amarillos, asi que hace pensar que tenian la temporada 22 doblada de hace bastante tiempo y no queria emitirla por sus razones, a pesar de conseguir más de 2 millones de espectadores diarios.

*

Entrevista a Abraham Aguilar, doblador de Lenny y Krusty

El actor que dobla a Krusty el payaso y a Lenny en "Los Simpson" confiesa algunos de sus trucos y de sus secretos.

- ¿Cómo llegó a doblar a Krusty el payaso y a Lenny?

Se lo debo a Carlos Revilla, que era el director artístico del estudio, y confió en mí. Comencé doblando a Krusty, que era un personaje que al principio salía muy poco, ya que estamos hablando de hace más de 15 años, y luego se ha ido convirtiendo en un personaje con más peso en la serie. Carlos Revilla nos ayudó a muchos en nuestros comienzos, él hizo que el producto (la serie) fuera muy bueno, al hacer un reparto muy coral, repartiendo a cada actor de doblaje lo que mejor sabia hacer; era un gran profesional y un magnifico director.

- ¿Le cuesta mucho cambiar la voz de Krusty a Lenny?

No me cuesta mucho. Los actores de doblaje que tenemos la capacidad de cambiar de registro a veces ni lo valoramos, pero sé que se valora a nivel profesional, porque es muy útil para que seamos menos reconocibles en otros papeles.

- ¿Qué le gusta o disgusta de los personajes a los que pone voz?

Me quedo con Krusty, sin duda. El payaso es la versión en carne y hueso de Bender, el robot de "Futurama", al que también doblo, a veces dudo con cual me quedaría... Es un personaje completamente al margen de la ley, en el borde de lo socialmente admisible, odia a los niños, bebe, fuma, va siempre por su propio interés... Tiene su parte sensible, pero aparece en contadas ocasiones, aunque eso es lo que le hace más humano. Poder ser el malo sin que te pase nada de una serie de dibujos tiene mucho encanto.

Lenny es un personaje muy ambiguo y siempre han jugado con eso en el guión, también es muy tierno y representa la ingenuidad de un amigo, no tiene ningún punto negativo y es un personaje muy puro y limpio. También tiene su encanto.

La base de Lenny es el principio de Bender, en cuanto de timbre de voz y de jugar de un personaje a otro. A partir de este personaje se puede llegar a crear uno tan ácido como el robot de "Futurama".

- ¿Qué otros personajes ha doblado?

Aparte de a Bender de "Futurama" o a Sayid en "Perdidos", también doblé al personaje de Jeremy Piven, Ari Gold, en "El séquito" o Stitch en la película y en la serie de "Lilo y Stitch", por ejemplo. Recientemente a Jimmi Simpson en "Abraham Lincoln: Cazador de vampiros", que hacía de Joshua Speed o al mismo actor en "Ex convictos (Breakout Kings)" que es Lloyd Lowery. También a Eric Stonestreet, que es Cameron en "Modern Family", que emite Neox.

Aunque le pongas la voz a un personaje, nosotros, los actores de doblaje, somos nada más que un instrumento, el juego del anonimato es lo mejor que tenemos, bueno, eso es lo que me parece a mí.

- ¿Enseñar la foto del actor que dobla al personaje hace perder la magia que le envuelve?

Si, absolutamente. Para mí, el anonimato en esta profesión hace que al público le siga resultando mágico, nadie sabe quién eres, solo ven como es el personaje que interpretas en la televisión o en el cine.

- ¿Qué es lo más complicado y lo más divertido de doblar a Krusty y a Lenny?

Hay mañanas que llegas al estudio con la voz tocada o te molesta la garganta, aunque no me ocurre muy a menudo, pero hay días que sucede y noto que no coloco bien la voz y, al ser rasgada, notas que te molesta más.

Son personajes cómodos porque se les sigue muy bien, es lo que tienen los dibujos animados, tienen la ventaja que te permiten una interpretación con mucho más color, los personajes humanos están más encorsetados a lo que una cara o unos ojos te dictan, en cambio los dibujos, te permiten exagerar mucho la interpretación, los matices, los colores... Cuantos más colores tenga, (a nivel interpretativo) más creativo es el trabajo, por eso personajes como Krusty o Bender permiten esa matización tan grande porque son dibujos animados.

Recuerdo que en un capítulo de "Futurama" Bender se convirtió en humano, y me costó mucho más trabajo doblarlo al verle una cara, unos ojos, una expresión. Me encorsetó más a la hora de interpretar.

- ¿Cuida la voz de alguna forma especial?

No me cuesta nada doblar a estos personajes, y eso que he fumado. Casi ninguno de mis compañeros hacen nada especial, hablamos y gritamos como cualquiera.

Si te toca algún personaje que grita mucho, evidentemente al día siguiente estás más tocado. En el ritmo normal de trabajo, no me cuido en absoluto.

- ¿Le gustaría conocer a Matt Groening o a alguno de los actores de la versión americana?

Puestos a conocer a alguien, evidentemente me gustaría conocer a su creador, Matt Groening, siempre y cuando mi timidez me lo permitiera (risas).

- ¿Tiene algún muñeco de Krusty o Lenny?

En algún bollo me ha tocado una pegatina de Krusty (risas), pero no tengo nada de ellos, sí que tengo en casa un muñeco de Bender de hojalata, que me regalaron.

- ¿Alguno de ellos tiene alguna expresión suya?

Tanto el "hola, hola" o la risa de Krusty vienen guionizados, he sido fiel a las expresiones del personaje en inglés. En Bender no lo he seguido tanto, el original tiene menos gestos y menos marcados que los que hago yo. Bender me permitía más juegos que Krusty, siempre he sido más creativo, artísticamente hablando, con Bender.

- ¿Le han dicho alguna vez "tu voz me suena"?

Nunca, si que tengo compañeros que se montan en un taxi y rápidamente le identifican la voz, pero en mi caso no. Esto lo que me permite es ser mas ductil y hacer diferentes voces y diferentes personajes, porque si a un actor se le identificado con un papel o tiene una voz muy marcada, le limita mucho profesionalmente. Me considero un todoterreno, puedo hacer un personaje como Krusty y otro tan diferente como Lenny, y me gusta mucho.

- ¿Qué características debe tener un actor de doblaje?

Para mí es mucho más importante ser bueno interpretando que tener un buen timbre de voz, la interpretación es primordial. La profesión de actor de doblaje ya de por sí, es una criba natural, hay que saber captar la sincronía, ser capaz de hablar cuando tu personaje habla; la capacidad para hacer otros personajes; una gama amplia de posibilidades de trabajo... Todo eso junto hace que puedas seguir trabajando en esta profesión, aunque aquí nadie tiene asegurado el trabajo eternamente, hay que ir día a día, quizá eso sea lo bonito de esta profesión.

fuente

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
Compartir en otros sitios web

AiZaK HARENA TIGRIS

Publicado
gracias por la entrevista, este actor de doblaje es un puto crack

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

The_47th_belmon HARENA TIGRIS

Publicado
Ahora que estoy en USA me estoy poniendo al día con los últimos capítulos y me han dado muy buena impresión. El del regreso a NY ha sido muy decepcionante, pero el de los vecinos modernos y el que Homer consigue una tablet han sido muy ingeniosos y divertidos.

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Publicado

El de que van en busca de mary splucker es el de moonshine river el primero, el de los modernillos es el de "the day the earth stood cool" ese es muy buen capitulo y el de la tablet (aunque ese no sea el argumento principal) es el de "A Tree Grows in Springfield" muy emotivo y bueno.

September 30, 2012 - Moonshine River (PABF21)

October 7, 2012 - Treehouse of Horror XXIII (PABF17)

November 4, 2012 - Adventures in Baby-Getting (PABF18)

November 11, 2012 - Gone Abie Gone (PABF16)

November 18, 2012 - Penny-Wiseguys (PABF19)

November 25, 2012 - A Tree Grows in Springfield (PABF22)

December 9, 2012 - The Day the Earth Stood Cool (PABF20)

December 16, 2012 - To Cur With Love (RABF01)

Otros que tambien considero buenos son: Adventures in Baby-Getting (marge quiere otro bebe), Gone Abie Gone (el del abuelo) y To Cur With Love (el del perro de homer.

*

el de este proximo fin de semana en USA es:

RABF02 "Homer Goes To Prep School"

- Guionista: Brian Kelley

- Director: Desconocido

- Episodio número: 517

- Fecha original: 6/1/2013

- Argumento: Homer se une a los Springfield Preppers, un grupo de personas obsesionadas con la supervivencia ante una posible catástrofe cuyo líder ha preparado un retiro secreto en las afueras para preparar el fin del mundo. Pero Marge recibe con escepticismo los trapicheos alarmistas del grupo.

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Publicado

Antena 3 estrena el próximo 17 de febrero "El día más largo de Maggie", el corto de 'Los Simpson' nominado al Óscar

Maggie es la protagonista de esta singular historia que se repetirá en Neox el mismo día a partir de las 22:00 horas.

Antena 3 refuerza su compromiso con los fans de 'Los Simpson' dándoles nuevo material para ver independiente de la serie. Según ha podido conocer en exclusiva FormulaTV.com, la cadena estrenará el corto "El día más largo de Maggie" en abierto una semana antes de que se la juegue en los Óscar compitiendo como Mejor Cortometraje Animado.

Neox dará un segundo pase de "El día más largo de Maggie" el mismo día a partir de las 22:00 horas

Será concretamente el próximo día 17 de febrero. A partir de las 14:30 horas, Antena 3 estrenará este corto protagonizado por Maggie Simpson, la pequeña bebé de la familia. Posteriormente, a las 22:00 horas, habrá un segundo pase en Neox.

La importancia de este corto llega después de conocerse el pasado 10 de enero las nominaciones a los Premios Óscar de la Academia de Cine de Hollywood. Las películas "Lincoln", "Argo", "El lado bueno de las cosas" o "La noche más oscura" no fueron las únicas ficciones que consiguieron ser nombradas por Seth MacFarlane. También 'Los Simpson' se colaron en estas nominaciones gracias al corto "Maggie Simpson in The Longest Daycare".

El próximo 24 de febrero, esta pieza audiovisual luchará por convertirse en el Mejor Cortometraje Animado en la 85ª Edición de los Premios Óscar. Enfrente tendrá llamativos cortos como "Paperman", estrenado junto a "¡Rompe Ralph!". Además, están nominados "Adam and Dog", "Fresh Guacamole" y "Head Over Heels".

"El día más largo de Maggie" se estrenó en Estados Unidos el pasado verano antes del estreno de la última entrega de "Ice Age". Ahora, Antena 3 estrenará el cortometraje antes incluso que Fox España, que hará otro pase el mismo día 17 de febrero a las 16:00 horas.

El difícil día de Maggie en la guardería

Este corto es una secuela del famoso capítulo de la serie llamado "Un tranvía llamado Marge". Mientras la madre de la familia Simpson preparaba la obra de teatro "Un tranvía llamado deseo", Maggie estaba en una guardería donde pasaba en un sistema de seguridad muy complicado.

El guardia la saca de la habitación para bebés superdotados y la pone en la de "Nada especial", un lúgubre lugar. Los juguetes se los han quitado o se los han comido otros bebés. A partir de ahí, Maggie vive una serie de aventuras que le han valido la nominación al Óscar.

Con una duración de cuatro minutos, este corto muestra el difícil día de Maggie en la guardería. El corto está dirigido por David Silverman y el guión es de James L. Brooks y del creador de 'Los Simpson', Matt Groening.

fuente:formulatv

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

BruceLeeJR Bang

Publicado
Me encantan los capítulos nuevos. Uno cree que ya no se puede hacer más el ridículo, pero se equivoca. Uno cree que ya no se puede provocar más vergüenza ajena, pero se equivoca. Uno cree que la necesidad de esconderse debajo de una tapia y autoabrazarse con fuerza en un vano intento de olvidar lo que ha visto no es más que una sensación extrema que ya no podrá ser superada, pero se equivoca.

Me encantan los capítulos nuevos, porque siempre me sorprenden.

Sólo puedo decir que uno tras otro van suponiendo una impagable cura de humildad hacia mi persona, quien en su falta de realismo ha caído una y otra vez en la insana creencia de que los límites de la vergüenza y la carencia más absoluta de dignidad por parte de los ¿guionistas? ya no podían ser superados.

Con todos mis respetos hacia los Simpson antiguos, obras de arte.

Ave, Caesar, morituri te salutant.

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Publicado
He visto algunos capitulos el otro dia que tenia libre sin trabajo ví:

"The Changing of the Guardian"
"Love is a Many-Splintered Thing"
"Hardly Kirk-ing"
"Gorgeous Grampa"
"Black Eyed, Please"

Me ví estos 5 capitulos de la temporada 24, "The Changing of the Guardian" va de que homer y marge se plantean buscar una pareja para que cuide de sus hijos por si acaso ellos murieran jovenes, "Love is a Many-Splintered Thing" va de que bart y mary splucker vuelven a ser novios tras ella volver a sprinfield pero....,"Hardly Kirk-ing" estuvo muy chulo muy agil, resulta que jugando bart le afeita la cabeza a milhouse y entonces al vestirse como su padre y apretarse la corbata pone voz parecida a kirk, asi que suceden muchas aventuras muy chul,"Gorgeous Grampa" va del pasado del abuelo simpson en los 50 , resulta que internet dijo que este capitulo iba a ir de una cosa y resulta que internet mintió, el capitulo estuvo bastante bien, además tiene una cancion muy chula:
http://www.youtube.com/watch?v=SRrAELby068

"Black Eyed, Please" tiene dos tramas la maestra sustitua de lisa la odia y le hace la vida imposible y la otra de ned flanders que pierde un poco los nervios.

Si tuviera que hacer un ranknig de los estos 5 capitulos seria este, de mejor a menos mejor:

"Hardly Kirk-ing"
"Black Eyed, Please"
"Gorgeous Grampa"
"The Changing of the Guardian"
"Love is a Many-Splintered Thing"

Asi que me faltan por ver:
"Dark Knight Court"
"A Test Before Trying"
"Homer Goes to Prep School"
de esta temporada

*
http://www.youtube.com/watch?v=MiBkjXOdWYY
http://www.youtube.com/watch?v=n0EzXIRpLgQ
"Changing of the Guardian"

http://www.youtube.com/watch?v=taLbb5qlIiI
http://www.youtube.com/watch?v=Fa-ho5vrbvQ

*
"Love is a Many Splintered Thing"

*
"Hardly Kirk-ing"

http://www.youtube.com/watch?v=mc0C6R7HBUs
http://www.youtube.com/watch?v=14izSsZMtVc
http://www.youtube.com/watch?v=HEHjv_BIrxU
http://www.youtube.com/watch?v=KgVTCKLyvbQ
http://www.youtube.com/watch?v=vF1WgIXVf2U
http://www.youtube.com/watch?v=Zk1X1AQ1vXM

"Gorgeous Grampa"

*

http://www.youtube.com/watch?v=zYI2_dErdds

*Black Eye Please

http://www.youtube.com/watch?v=-r5c8jOPvGg
http://www.youtube.com/watch?v=qriM8UCmRKQ
http://www.youtube.com/watch?v=1ibDVJ0ctGM

*

*
http://www.youtube.com/watch?v=e0wdrfqM-GY
http://www.youtube.com/watch?v=I_OcEZFtAp4
*

WHAT ANIMATED WOMAN WANT
+ After watching "A Streetcar Named Desire," Milhouse takes on a Marlon Brando-inspired bad-boy persona to attract Lisa
+ Homer tries to save his marriage by becoming a better man and fulfilling old promises when Marge becomes fed up with his behavior
+ Wanda Sykes and George Takei guest voices

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Publicado

El doblaje de la temporada 22 ha recibido el premio a la mejor traducción y adaptación para doblaje para la televisión en los premios de la asociacion de traduccion y adaptacion visual en españa.

MEJOR TRADUCCIÓN Y ADAPTACIÓN PARA DOBLAJE PARA TV: Temporada 22 de Los Simpson por María José Aguirre Cárcer y Ana María Simón.

fuente.

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Publicado
para mi las temporadas mas flojas son de la 16 a la 19.(que no malas)

eso si la 24 no la he visto entera.

capitulos chulos y muy buenos:

de la 20:
"Coming to Homerica"
"The Burns and the Bees"
"How the Test Was Won"
"Mypods and Boomsticks"

de la 21:
"Rednecks and Broomsticks"
"Stealing First Base"
The Bob Next Door"
"Once Upon a Time in Springfield"

de la 22
"The Fight Before Christmas"
"Angry Dad: The Movie"
"500 Keys"
"The Great Simpsina"
"Homer Scissorhands"
"Love Is a Many Strangled Thing"

de la 23
"The Food Wife"
"The Book Job"
"Holidays of Future Passed"
"Beware My Cheating Bart"
"A Totally Fun Thing That Bart Will Never Do Again"
"The Spy Who Learned Me"
"Them, Robot"

y de la 24 que haya visto:
"Hardly Kirk-ing"
"Black Eyed, Please"
"Gorgeous Grampa"
"Penny-Wiseguys"
el del arbol de marge y homer
el del perro de homer
y el del marge quiere tener otro hijo.

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Publicado
Al fin he visto casi todos los capitulos que me faltaban:

"Homer Goes to Prep School"
-este va de que tras una visista a un centro ludico de familia a homer le pasa la gente por encima en una estampida del panico y se traumatiza y entonces conoce a gente que se prepara para cuando la sociedad colapse, tiene una buena reflexion final el capitulo

"Dark Knight Court"
-este va de que hacen una broma el dia de pascua, y todo el mundo culpa a bart, pero el dice que realmente no lo hizo maggie le cree, asi que lisa decide defenderlo en un jucio en el colegio, la subtrama es el señor burns queriendo ser un justiciero (pero no como todo el mundo espera)(divertidisima secuencia de creditos finales, dudo de que antena 3 la emita)

"What Animated Women Want"
-Tras una cena que no sale como quiere en un japones, marge y homer se enfanda homer lee solo una pagina del libro de moda la 50 sombras de jean grey, y homer decide darle un toque de S/M a su matrimonio, la subtrama es milhouse consigue que lisa se sienta un pelin atraida por el tras tratarla "mal", bueno no darle una cupcake (divertidisima la broma de marlon brando), bueno milhouse toma la figura de marlon brando a imitar para conquistar a lisa.

"Pulpit Friction"
-el más flojo de estos capitulos, en la iglesia se aburren asi que cambian de cura y hacen a homer diacono, bart se compincha con flanders, para derrocarle, pero flanders es muy flanders asi que bart lo hace.*A destacar la chulisima intro de the simpsons que se curraron los de robot chicken, para el gag del sofa, además se les rompe el sofa por ello, y por esto se desencadena la hisotria de arriba.

"Whiskey Business"
-Muy chulo el capitulo y una grandisima reflexion final, moe piensa en volver a suicidarse, pero no lo hace gracias a la ayuda de marge,homer,lenny y carl, en cambio, unos capitalistas prueban el licor casero de moe y le convencen para comercializarlo, (todo esto tras que moe se compre un traje guapo en una visita a capitol city), las dos subtramas son bart hace gamberradas pero el abuelo se cae en una de ellas cuidadndole y bart tiene que cuidarle para que no se enteren sus padres(muy divertida esta historia) la otra subtrama es lisa peleanose con los del jazz tras haber resucitado a encias sangrantes (holograficamente)

"The Fabulous Faker Boy"
-otro capitulo muy chulo, bart es muy inquito asi que le recomienda que toque algun insturmento musical, van visitando sitios, al final un padre ruso y su hija, bart se queda prendado de la rusa y quiere clases de piano a cambio marge le da clases de conducir al ruso ( los chistes sobre rusia y americana,putin y la sociead rusa, son muy graciosos), la subtrama es homer intentando ocultar que se le ha caido el pelo(sus dos pelos), este capitulo tambien sale justin bieber(solo dice una frase, pero graciosa) una persona muy odiada en 2010, pero que hoy en dia ya nadie se acuerda de él porque ha pasado de moda.

"The Saga of Carl"
-un capitulo lleno de sentimientos y reflexions , sobrot todo por lo de "do it guys stuff" y la amistad, a lenny,carl,moe y homer les toca la loteria, pero cuando van a por el premio carl le das la traicioanda definitiva, tras varios planes y cenas , descubren que carl esta en islandia su pais de nacimiento y los tres van a recuperar lo suyo, pero tras aventuras y pesecucioes y chistes sobre islandia todo llega su gran conclusión.

"Dangers on a Train"
el ultimo capitulo, en este descubrimos porque lisa se llama lisa, aparece seth mcfarlne, además si hacemos caso a esto lisa simpson nació en 2004. Pero eso no importa.

Se acerca el aniversario de homer y marge, y homer decide darle una sorpresa recuperando el tren de feria donde ellos se montaron cuando eran jovenes, marge visitan internet y confuende una pagina de citas con una de cupcakes, un tio (seth mcfarlen) se queda prendado de ella, ambos ven Upton Rectory la parodia de downton abbey, el quiere quedar con ella , pero ella no, marge cree que homer ha olviado su aniversario y al final todo se arregla(en este capitulo tambien experimenta con la animación cortos online)

*a destacar la chulisima intro de the simpsons que se curraron los de robot chicken, para el gag del sofa, además se les rompe el sofa por ello.

*aun me falta por ver:"A Test Before Trying"

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Publicado

He visto el capitulo que me faltaba "A Test Before Trying" , la trama el colegio debe pasar los test de eficiencia y los falla, pero faltaba un alumno por hacerlo bart y todo depende el con sorprendente resultado , la subtrama homer consigue un parquimetro y lo usa para ganarse un extra de dinero.

*respeco a la comic-con a parte del capitulo que dirige guillermo del toro y que tambien habrá un crossover con futurama (además del de family guy)

It may be hard to believe, but "The Simpsons" is going into it's 25th year on the air. To celebrate, the creator, producers and writers arrived at Comic-Con 2013 to have a good time with the fans.

The panel starts with a sneak peak at the 2013 "Treehouse of Horror" intro, directed by Guillermo Del Toro, which includes homages to nearly any thriller or horror movie or book you could think of. Everything from zombies, to Stephen King, to even Cthulhu gets a little tribute. There's even a moment of Lisa in "Alice in Wonderland" and an appearance by "Futurama's" Hypnotoad.

The Hypnotoad was also used as an introduction to announce a full crossover happening between "The Simpsons" and Futurama. The casts will record the episode in August and it will be used as either the season 25 finale of season 26 premiere of "The Simpsons." The crossover was alluded to in the "Futurama" panel that preceded "The Simpsons.".

Additionally, a slew of guest stars were announced for season 25. Among the names that will appear in Springfield ate Zach Galifianakis, Kristen Wiig, Elizabeth Moss, Stan Lee and Rachel Maddow. Sounds like a lot of exciting things are on tap for the upcoming season.

Next, creator Matt Groening introduces musical group "We Put the Spring in Springfield," a "Simpsons" cover band. That's right, they performed a medley of songs that have appeared in the show, from the Mr. Plot jingle to the Flaming Moe's theme.

The second clip is from the episode guest-starring Moss. Homer helps her character delver a baby in an elevator. She names the baby Homer Jr. in tribute, which Marge isn't too excited about.

Groening and executive producer Al Jean also talked about the "Simpsons: Tapped Out" game. They say the game's script is written by the writer's on the show and will continue to work hand-in-hand with episodes of the series.

When asked about the :South Park episode "The Simpsons Did It First," Jean says they love the episode and are now finding fans who are saying the same thing about "Under the Dome," as a huge glass dome was over Springfield was a plot point in "The Simpsons Movie."

The panel wraps with another performance by "We Put the Spring in Springfield."

With The Simpsons entering their 25th year on the air, creator Matt Groening, executive producer Al Jean, supervising director Mike Anderson, consulting producer David Silverman and actor Tress MacNeille sat in on the panel in front of a packed auditorium.

First up was a special opening sequence directed by Guillermo del Toro, which packed in virtually every horror movie character or scenario in a few minutes along with parodies of several of del Toro's own films. Set you DVR now, since it'll take many viewings to try catching all the jokes.

On the heels of finding out that the Simpsons will appear on Family Guy, the big announcement today is that there will be a Futurama crossover episode of The Simpsons, which was welcome news to attendees. That episode of The Simpsons will record next month and either air as the Season 25 finale next May or the Season 26 premiere fall 2014. Other guest stars for the upcoming season will include Kristen Wiig, Zach Galifianakis, Elisabeth Moss, Stan Lee and Harlan Ellison.

In other news, Groening said that there would also be more crossover between the show and The Simpsons: Tapped Out, while Jean teased a "Holidays of Future Passed" sequel episode where Homer dies so many times he eventually appears as a hologram, and Maggie still doesn't talk. He also mentioned that a "very musical episode" is in the works but couldn't offer any more details yet.

As far as another Simpsons Movie is concerned, Jean said there was "nothing imminent", with Groening saying that everyone's still recovering from pulling double duty for four years on the first one.

A second clip was played from an episode where a mom voiced by Elisabeth Moss names her son Homer Jr., with the footage showing Homer playing with "HJ" and even dreaming of him while bouncing Maggie on his knee (Maggie dreams of Flanders bouncing her on his knee).

In addition to audience questions there were a couple musical numbers. Four performers came out on stage to sing a medley of songs from the show in the middle of the panel and to close things out at the end.

tambien se habla de una hipotetica temporada 26, nuevos episodios musicales, sobre la segunda pelicula dice que no la van a hacer aun.

información de la temporada 25

As of this writing the show has aired 530 0f 559 ordered episodes. (Entertainment Weekly)

Season 25 is Al Jean's thirteenth consecutive season as Executive Producer. Combined with his two years as EP for seasons 3 & 4, he has executive produced over half of the episodes of the show.

RABF15 - The Man Who Came To Be Dinner - September 29, 2013 (FOX Flash)

"We're going to be visiting Kang and Kodos' home planet," teases executive producer Al Jean, who cowrote the episode. "This is the first time we've used the aliens not for a Halloween episode. It will be really funny to see where they live and what they do." And how does America's favorite yellow family get looped into the insanity? "They go to an amusement park where the lines for the rides are terrible, except for this one rocket called Journey to Your Future." Far out! Directed by David Silverman. (TV Guide, David Silverman/Twitter)

The Simpsons board the wrong ride on a trip to Dizzneeland and are transported through the galaxy to Kang and Kodos home planet, where the inhabitants try to eat Homer in a giant fondue. (TVLine)

RABF16 - Treehouse of Horror XXIV

Written by Jeff Westbrook and Directed by Rob Oliver(Twitter) (Twitter)

Per Al Jean it contains: a very violent world resembling Dr. Seuss, and also the movie Freaks."(spinoff comicbook)

Guillermo del Toro guest directed the episode's couch gag. (Twitter)

Four Regrettings and a Funeral

Kent Brockman has decided that local news has been a real mistake and a terrible career move for him, says Simpsons executive producer Al Jean. He wants to interview with a big cable news channel and goes to Fox News. In a moment of truth during Brockmans meeting at the Fox News, Aaron Sorkin appears in a thought bubble above Brockmans head and advises the anchor on whether or not he should work for the cable channel. Joe Namath and Gordon Ramsay also make brief cameos.(Entertainment Weekly)

Homerland

Kristen Wiig plays an FBI Agent in "Homerland." Homer starts to act strangely polite after returning from a nuclear power plant convention, prompting a suspicious Lisa to ask an intense FBI agent (Wiig) to help her solve this mystery. This will be her second appearance on the show. (Entertainment Weekly)

Labor Pains

According to showrunner Al Jean, "[Elizabeth Moss will] play a character stuck in an elevator who gives birth to a baby. She names it Homer, Jr." (Peggy Olson is pregnant again!) For you detailed-oriented Simpsons diehards, the episode's title is "Labor Pains," Moss's character is named "Gretchen," and Fox is tentatively scheduled to broadcast the episode on November 13 as part of the show's 25th seasn.(Vulture)

SABF05 - Steal This Episode

Will Arnett will play Detective Gratman, the FBIs anti-piracy boss tasked with hunting down Homer, who stands accused of illegally downloading a movie. The episode, titled "Steal This Episode," is tentatively scheduled to air in December (TVLine)

This episode will feature crying meatballs. (Matt Selman/Twitter)

White Christmas Blues

Brick Like Me

YOLO

The Winter of His Content (SABF09)(Twitter)

The Kid is All Right

The War of Art (SABF10) (Tubatron Twitter)

Judd Apatow is penning a script. The Apatow-written episode revolves around Homer being hypnotized to think he's Bart's age before the hypnotist has a heart attack, resulting in Homer becoming Bart's best friend and reverting back to childhood.(Huffington Post)

Long time writer Don Payne, who passed away on March 26 after battling cancer, penned two Simpsons episodes that will air this fall: this years Christmas show White Christmas Blues and Labor Pains, which is set to air November 3.(yahoo)

Stan Lee will guest-star(again) on an upcoming episode of The Simpsons. He'll appear in an episode in which Homer stands to ruin a blossoming relationship between Comic Book Guy and an attractive young Japanese woman/manga fan. Lee swings by Comic Book Guys store and doles out some advice on comics, romance, and, yes, romance comics. (insidetv)

Per Al Jean: "Right now we're writing a song for Comic Book Guy, which will air in January." (vulture)

There's a scene where Lisa gives Homer radish seeds. (Twitter)

Anderson Cooper will appear in an upcoming episode slated to air in December. The story finds Lisa befriending a girl who is her match in every way, except one: shes a conservative Republican. They end up running against each other in the second-grade election, explains exec producer Al Jean. And then we flash to the future where theyre [engaged] in an actual presidential debate and Anderson is the moderator. (TVLine)

Eva Longoria will play the girl in this show, named Isabel. (tvguide)

Music editor Chris Ledesma says he's working on a "very special" musical sequence (Twitter)

Daniel Radcliffe will be returning. In an episode airing this coming season, Bart will encounter Diggs (Radcliffe), a strange older boy with a passion for falconry, among other things. Diggs is a combination of Holden Caulfield, Finny from A Separate Peace and the kids in Lord of the Flies only a little more screwed up, executive producer Al Jean tells EW. (InsideTV Entertainment Weekly)

According to a Fox Press Release this season will also see: Homer selling his Apple stock to buy a bowling ball; Marge blaming herself and the music of KISS for Bart's rebellious streak, and Lisa getting recruited as a cheerleader for the local pro football team. (FOX)

There will be a Futurama crossover episode. The plot will revolve around bad boys Bender and Bart: Bender has to come back from the future to kill Bart because theres something that Bart does now that makes the future really, really, really bad, says Al Jean. The crossover episode was penned by Simpsons co-executive producer J. Stewart Burns, who has also written for Futurama. It is slated to air on Fox as either the season 25 finale in May 2014 or as the season 26 premiere in fall 2014. (InsideTV Entertainment Weekly)

Zach Galifianakis will guest as a new friend of Lisas this season. Lisa befriends this chubby little boy who wants to be a competitive eater, Jean tells EW. Suddenly Marge is worried that Lisa is trying to marry a boy thats just like Homer, and then Homer is offended that Marge is worried about that. (InsideTV Entertainment Weekly)

There will be another future episode in the same vein as "Holidays of Future Passed" where Homer keeps dieing and becomes a hologram. (Twitter)

Al Jean teases a "very musical" episode. (Twitter)

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Publicado

guia de episodios que hay que ver, segun la gente de USA:

SEASON 14:

>Treehouse of Horror XIII

>The Great Louse Detective

>I'm Spelling as Fast as I Can

>Moe Baby Blues

SEASON 15:

>Treehouse of Horror XIV

>The Regina Monologues

>Today I Am A Clown

>I D'ohbot

>Diatribe Of A Mad Housewife

>Milhouse Doesn't Live Here Anymore

>The Ziff Who Came to Dinner

>The Wandering Juvie

>Catch 'Em If You Can

>Simple Simpson

>The Way We Weren't

SEASON 16:

>Treehouse of Horror XV

>All's Fair in Oven War

>Sleeping With The Enemy

>Midnight Rx

>Homer and Ned's Hail Mary Pass

>On A Clear Day I Can't See My Sister

>Goo Goo Gai Pan

>The Seven Beer Snitch

>Future-Drama

>Don't Fear the Roofer

SEASON 17:

>Bonfire of the Manatees

>Treehouse of Horror XVI

>Marge's Son Poisoning

>See Homer Run

>The Italian Bob

>The Wettest Stories Ever Told

>Simpsons Christmas Stories

>The Seemingly Never-Ending Story

>Bart Has Two Mommies

SEASON 18:

>The Mook, the Chef, the Wife and Her Homer

>Treehouse of Horror XVII

>Please Homer, Don't Hammer 'Em

>Ice Cream of Margie

>The Haw-Hawed Couple

>The Wife Aquatic

>Revenge Is a Dish Best Served Three Times

>Springfield Up

>Marge Gamer

>Crook and Ladder

>24 Minutes

>You Kent Always Say What You Want

SEASON 19:

>Homer of Seville

>I Don't Wanna Know Why the Caged Bird Sings

>Treehouse of Horror XVIII

>Funeral for a Fiend

>Eternal Moonshine of the Simpson Mind

>Apocalypse Cow

>The Debarted

>Dial 'N' For Nerder

SEASON 20:

>Treehouse of Horror XIX

>Dangerous Curves

>Four Great Women and a Manicure

>Coming to Homerica

SEASON 21:

>Treehouse of Horror XX

>The Squirt and the Whale

>The Bob Next Door

>Moe Letter Blues

>The Devil Wears Nada

>O Brother, Where Bart Thou?

>Chief of Hearts

SEASON 22:

>Treehouse of Horror XXI

>The Fight Before Christmas

>Homer the Father

>Angry Dad: The Movie

>The Scorpion's Tale

>500 Keys

>The Great Simpsina

SEASON 23:

>Treehouse of Horror XXII

>The Food Wife

>The Book Job

>Holidays of Future Passed

>The D'oh-cial Network

>How I Wet Your Mother

>Them, Robot

>Beware My Cheating Bart

>A Totally Fun Thing That Bart Will Never Do Again

SEASON 24:

>Moonshine River

>Treehouse of Horror XXIII

>The Day the Earth Stood Cool

>Hardly Kirking

>Black Eyed Please

>Gorgeous Grampa

>Dark Knight Court

>The Saga of Carl Carlson

>Dangers on a Train

>The Longest Daycare

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Publicado

http://www.youtube.com/watch?v=ReaXkswxkS8

avance de la temporada 25

img_1181.jpg

BRp60ZqCEAAjTW5.png

los 3 primeros episodios de la temporada 25:

RABF20 - Homerland - September 29, 2013 (The Futon Critic)

Written by Stephanie Gillis (Chris Ledesma/Twitter)

Kristen Wiig plays an FBI Agent in "Homerland." Homer starts to act strangely polite after returning from a nuclear power plant convention, prompting a suspicious Lisa to ask an intense FBI agent (Wiig) to help her solve this mystery. This will be her second appearance on the show. (Entertainment Weekly)

RABF16 - Treehouse of Horror XXIV - October 6, 2013(Chris Ledesma/Twitter)

Written by Jeff Westbrook and Directed by Rob Oliver(Chris Ledesma/Twitter, Matthew Schofield/Twitter)

Per Al Jean it contains: a very violent world resembling Dr. Seuss, and also the movie Freaks."(spinoff comicbook)

Guillermo del Toro guest directed the episode's couch gag. (Twitter)

RABF15 - The Man Who Came To Be Dinner - September 29, 2013 (FOX Flash)

"We're going to be visiting Kang and Kodos' home planet," teases executive producer Al Jean, who cowrote the episode. "This is the first time we've used the aliens not for a Halloween episode. It will be really funny to see where they live and what they do." And how does America's favorite yellow family get looped into the insanity? "They go to an amusement park where the lines for the rides are terrible, except for this one rocket called Journey to Your Future." Far out! Directed by David Silverman.

The Simpsons board the wrong ride on a trip to Dizzneeland and are transported through the galaxy to Kang and Kodos home planet, where the inhabitants try to eat Homer in a giant fondue.

The_Simpsons_Season_16_DVD.jpg

la temporada 16 en dvd en diciembre

The Simpsons reside in the town of Springfield. Homer works as a safety inspector at the local nuclear power plant; Marge tries to keep the peace in her family; Bart is the mischievous 10-year-old hellion; 8-year-old Lisa is the intelligent, saxophone-playing vegetarian member of the family; and baby Maggie conveys emotions via pacifier sucks. Viewers also have come to know and love the rich, and sometimes quirky, universe of characters who inhabit Springfield.

In the milestone 350th episode, Homer befriends beer-loving barfly and roofer Ray Magini, guest-voiced by Ray Romano. After discovering a shared passion for sandwiches and the Three Stooges, Homer and Ray become inseparable friends. However, Marge believes Ray is a figment of Homers imagination and enlists the help of Dr. Hibbert to literally shock Ray Magini out of Homers system. Famed author and scientist Stephen Hawking also makes a return guest voice appearance as himself.

Episode list:

Treehouse of Horror XV

All's Fair in Oven War

Sleeping With the Enemy

She Used to Be My Girl

Fat Man and Little Boy

Midnight Rx

Mommie Beerest

Homer and Ned's Hail Mary Pass

Pranksta Rap

There's Something About Marrying

On a Clear Day I Can't See My Sister

Goo Goo Gai Pan

Mobile Homer

The Seven-Beer Snitch

Future-Drama

Don't Fear the Roofer

The Heartbroke Kid

A Star Is Torn

Thank God It's Doomsday

Home Away from Homer

The Father, the Son and the Holy Guest Star

Treehouse of Horror XV (#FABF23 / SI-1523) (7 Nov 2004)

"The Ned Zone": When Ned is sent to the hospital after being hit in the head by Homer's bowling ball (which he was using to get a frisbee down from his roof), he acquires a new ability; whenever he touches somebody, he sees how that person will die - and he sees Homer dying by Ned shooting him

"Four Beheadings and a Funeral": In London in 1890, detective Eliza Simpson (and her assistant, Dr. Bartley) take on the case of the Muttonchop Murderer

"In the Belly of the Boss": When Maggie gets shrunk inside of a vitamin capsule that Mr. Burns swallows, the other Simpsons have 30 minutes to get her out - by shrinking themselves and going into Mr. Burns's body

All's Fair In Oven War (#FABF20 / SI-1520) 14 Nov 2004

A two-year remodeling of the kitchen (which (a) results in nobody, including Maggie, looking any older two years into the future, and (b) doesn't exist in any other episodes) leads Marge to make a dessert for a church event which is so popular that Ned suggests she enter the Ovenfresh Bake-off, but when the other contestants sabotage her entry, she returns the favor by adding an extra ingredient to the other entries - Maggie's ear drops, not knowing that Lisa saw her do it; when Bart finds the Playdude magazines that Marge found, cut out all of the nudes, and threw out, he and Milhouse think they should start acting like the bachelors in the magazines, including turning the treehouse into a bachelor pad, complete with James Caan

Sleeping With The Enemy (#FABF19 / SI-1519) (21 Nov 2004)

When Bart gets a perfect score on a state capitals test (thanks to Mrs. Krabappel leaving a map of the USA on the wall for all to see), the party Marge throws for him is so lame that Marge thinks that Bart and Lisa feel she is "overmothering" them, so she shares her love with someone else - Nelson - resulting in Marge taking Nelson in (and putting him in with Bart) when Nelson's mother leaves him; Lisa gets the impression that she has a big butt - from her family, friends, and mirror

She Used to Be My Girl (#FABF22 / SI-1522) 5 Dec 2004

Marge discovers that her high school journalism partner, Chloe (they were the Springfield High version of Woodward & Bernstein), is now a network TV news reporter (while Marge decided to forego college and marry Homer, Chloe broke up with her boyfriend, Barney, to go to journalism school) ; when Lisa seems more interested in what Chloe has done with her life than what Marge did with hers, she has to sneak out in the back of Chloe's car to attend a U.N. women's conference in Capitol City, only to end up surrounded by lava with Chloe at the base of the erupting Mount Springfield; can Marge save the day? Is there someone out there who can, oh, I don't know, maybe fly a helicopter to get Chloe out of there? Is this the end of Classic Drunk Barney?

Fat Man and Little Boy (#FABF21 / SI-1521) 12 Dec 2004

Bart refuses to accept that he is no longer a boy after he loses his last baby tooth, so he decides to express himself with T-shirt slogans, which bring him to the attention of a local novelty salesmen interested in becoming Bart's partner, causing the recently-fired Homer to consider himself the number two man of the house; a documentary on lions leads Homer to believe that the only way back to the top is to re-establish himself with another young cub, so he turns Lisa's science project - a model of the first nuclear reactor - into a working model, complete with plutonium he "acquired" from the plant

Midnight Rx(#FABF16 / SI-1516) 16 Jan 2005

When Mr. Burns cancels the plant employees' prescription drug plan, Homer decides to get cheap prescription drugs from Canada (with forged Canadian ID papers), only for Grampa, Ned, and Apu to join him on a second trip, which is not as successful as the first; however, when Smithers is at the brink of death because of a thyroid condition, Burns decides to finance one final run (it's easier than teaching someone new the filing system) with the help of his plane, "The Plywood Pelican"

Mommie Beerest (#GABF01 / SI-1601) 30 Jan 2005

When the health inspector, an old friend of Moe's, dies, his replacement is not as lenient with Moe, and orders it shut down unless Moe can make a long and expensive list of repairs. Homer, who just paid off his mortgage, decides to re-mortgage his house to pay for the repairs. However, when Marge finds out, she becomes Moe's business partner, and decides to turn the bar into a British pub, which becomes a success. When Marge starts spending more and more time with Moe, Homer can't help but feel worried about the convention Marge and Moe will be attending together in Aruba, as he thinks this is where Moe will make his move. Guess what? So does Moe!

Homer and Ned's Hail Mary Pass (#GABF02 / SI-1602) 6 Feb 2005

Homer one-ups Bart at a carnival game and does an "in-your-face" victory dance, which is caught on video and uploaded to the Internet, catching the interest of a professional football player who needs somebody to design new end zone celebration dances for him. Soon, Homer is choreographing celebrations for Yao Ming, LeBron James, Warren Sapp, Tom Brady, and Michelle Kwan (all of whom voice themselves), and ends up getting asked to choreograph that year's Super Bowl halftime show. However, the night before the game, Homer still doesn't have any ideas, so he goes into the church to ask for divine inspiration (or at least ideas from the people who sleep in there) - just as Ned is praying for guidance as nobody is watching his Bible-inspired movies.

Pranksta Rap (#GABF03 / SI-1603) 13 Feb 2005

Bart sneaks out of the house to attend a rap concert Marge told him he couldn't attend, but when he overhears her and Homer venting their anger over his disobeying them, he writes a note saying he has been kidnapped and throws it into the house. Chief Wiggum, realizing he hasn't been the best cop in the city's history, takes extra interest in the case, and when he hears a clue on one of Bart's phone calls (an incredibly cheap brand of stove-pop popcorn only he and one other person buys), he makes an arrest - Kirk van Houten, whose apartment Bart has been using as his hiding place. Even Kirk is willing to go along with the story, as the prison cell is cleaner than his apartment, and he gets three meals a day and all the groupies he can handle. Everybody is happy, especially new Police Commissioner Wiggum - well, everybody except Lisa, who discovers the truth.

There's Something About Marrying (#GABF04 / SI-1604) 20 Feb 2005

But first, a Fox disclaimer:

This episode contains discussions of same sex marraige. Parental discretion is advised.

Bart and Milhouse try playing a prank on Barney, but it backfires; however, a tourist who literally just fell off a turnip truck is not as lucky. However, that tourist turns out to be a roving reporter for a TV show, and gives Springfield his lowest rating ever. In order to regain the tourist trade, Lisa suggests legalizing same-sex marriages. When Reverend Lovejoy refuses to conduct them, despite Marge's protests, Homer (who hears that he can get $200 per ceremony) joins "The e-Piscopal Church" and becomea a minister online.

One prospective customer is a bit of a surprise: Patty. The surprise isn't that she's a lesbian, but that she actually found "the right woman," a professional golfer who hit Patty with a 3-wood (well, a 3-metal) when her Pro-Am partner, Krusty, ducked. However, Marge, who was all for same-sex marriages when Reverend Lovejoy refused to support them, can't bring herself to supporting Patty's marriage. She changes her mind when she sees Patty's fiancee leaving the toilet seat up and shaving, but at the ceremony, she reveals the truth by revealing Patty's fiancee's rather large Adams apple. He says that he loves her and asks her to marry him anyway, but Patty refuses to go straight, and walks out into the sunset with Selma.

On a Clear Day I Can't See My Sister (#GABF05 / SI-1605) 6 Mar 2005

Everybody up at 3 AM for a field trip to Springfield Glacier. That is, everybody up except Lisa, who falls for the "enjoy your trip, see you next fall" gag twice, courtesy of Bart. At the glacier (or what's left of it, anyway, as most of it seems to have melted), while Mrs. Krabappel demonstrates to Principal Skinner that their relationship is over once and for all, Bart sneaks a walkie-talkie behind Lisa and, while Lisa laments the loss of the glacier because of global warming caused by gaseous emissions, Bart supplies the appropriate sound effects. Lisa has had it, and gets a restraining order requiring Bart to keep at least 20 feet away; unfortunately for Bart, this means he has to live in a tent outside the house, and can only attend school inside of Willie's shack. When Marge tries to get Judge Harn to lift the order, Bart makes the wrong comment, and now it's 200 feet, which means Bart now lives in the woods behind the house.

Meanwhile, Homer discovers that Grampa is a greeter at Sprawl-Mart ("not a parody of Wal-Mart"), but when Grampa tries to free a stuck shopping cart and ends up crashing into a pile of gnomes, Homer takes over, and soon discovers he has a talent for the job - but not a talent for being locked in the store all night like the other greeters.

Goo Goo Gai Pan (#GABF06 / SI-1606) 13 Mar 2005

Selma has a severe hot flash while giving Mr. Burns his driving test. Dr. Hibbert explains (with help from a video starring Robert Wagner) that Selma is experiencing the onset of menopause. Selma, forgetting the problems she had with Bart and Lisa in "Selma's Choice", decides she wants a baby rather than grow old alone. Adoption is suggested, but the Springfield orphanage is empty. Lisa suggests adopting a baby girl from China. One problem: the Chinese government only allows married couples to adopt. No problem; Selma writes down a name for her husband - Homer's - and "The Simpsons are going to China!" (with Marge acting as Bart and Lisa's nanny) so Selma and Homer can pick up the baby together.

Mobile Homer (#GABF07 / SI-1607) 20 Mar 2005

When Homer nearly gets killed by a repeatedly closing garage door, Marge suggests that he gets health insurance (pausing to stop him choking on a closed window). However, Homer is considered uninsurable. so Marge starts saving money by cutting corners, which doesn't work very well when Homer wastes it faster than Marge saves it. Marge insists that she takes charge of the family finances, resulting in Homer using the savings on the down-payment for an RV. Marge has finally had enough, and stops talking to him, so Homer seeks out some new friends - fellow RV owners, whom he invites to pull into his backyard. However, their problems disappear the next morning; the problem is, so do Bart and Lisa, who decide to drive the RV back to the sales lot.

The Seven-Beer Snitch (#GABF08 / SI-1608) 3 Apr 2005

While in Shelbyville, the Simpsons watch a musical about the town, which includes a character from Springfield who isn't particularly bright. Marge suggests to the Springfield Cultural Activities Board to have a concert hall, built by Frank Gehry (voicing himself) ; however, when it becomes clear that nobody in Springfield likes classical music, the building is sold to Mr. Burns, who turns it into a prison. One of its first inmates is Homer, who is arrested for "abusing litter" when he kicks a can five times, in violation of a decades-old law. When Snake tries to escape, Homer thinks he "accidentally" fell into a garbage truck and tells the guards; Mr. Burns, the warden, thinks Homer has a future as a snitch - and so does Homer, when he gets a large-screen plasma TV for his help. Once word gets out, however, a phony jailbreak is leaked to Homer so the guards won't be around when the prisoners go after him...

Meanwhile, Bart and Lisa's attempts to discover why Snowball II is so fat lead them to a shocking discovery; their cat is leading two lives by living with another family - and is able to do tricks for them as well.

Future-Drama (#GABF12 / SI-1612) 17 Apr 2005

In the middle of yet another one of their fights, Bart and Lisa stumble into the basement of Professor Frink's house, where he has been expecting them; it seems that he has perfected the science of predicting the future through astrology. He shows them a glimpse of Springfield "Eight years from Tuesday", where Bart and Lisa are getting ready to attend their Senior Prom before graduating together; Lisa is not only graduating at age 16, but has a scholarship to Yale provided by Mr. Burns he started as punishment for cancelling Christmas. One small problem; Bart's girlfriend isn't happy with his plans for their future, but when Bart saves Mr. Burns from a robbery, Burns gives Bart the chance to go to college - by giving him Lisa's scholarship.

Don't Fear the Roofer (#GABF10 / SI-1610) 1 May 2005

It's raining in Springfield, and Homer's roof is leaking, so Homer takes the only sensible course of action; he heads off to Moe's. However, he spoils a surprise party for Lenny, and makes it worse when the barstool he sits on turns to be a cake in the shape of Lenny's favorite seat, so he's tossed out by Moe. Homer ends up at Knockers, where he meets a fellow loner (voiced by Ray Romano), who turns out to be a roofer. However, nobody but Homer ever seems to be able to see Ray - not even Bart, who was in the home repair warehouse with the two of them - so Marge and Dr. Hibbert have Homer declared insane.

Note: this episode's opening includes a caption that says it is the 350th episode. The original idea was for "The Heartbroke Kid" to be the 350th episode, but when the death of Pope John Paul II caused the premiere of "The Father, the Son, and the Holy Guest Star" to be delayed, Fox made the switch to this episode. Note that Fox never explains how this episode is number 350, but they did plan to air the 350th on the same day as the return of new episodes of Family Guy and the premiere (not counting the episode that aired after the Super Bowl) of American Dad!. (See "Barting Over" in Season 14 for another example of Fox's "creative accounting".)

The Heartbroke Kid (#GABF11 / SI-1611) 1 May 2005

It's a big day at Springfield Elementary; Superintendent Chalmers and Principal Skinner will select who gets the school's vending machine contract. While a gumbo machine sounds interesting, the winner is Scammer & Z-Dog, complete with hip-sounding vending machines. Lisa discovers that the snacks are loaded with everything from hydrogenated petroleum oil to partially-deweaponized plutonium, but her protests are no match for the machine's slogans. Bart goes overboard with the snacks; three weeks later, either Uter's hair has turned yellow and spiky, or Bart is incredibly fat. After a heart attack and a failed attempt at diet and exercise, Bart is sent to an expensive fat camp, and Homer and Marge have to open the house to German students in order to pay for it.

A Star is Torn (#GABF13 / SI-1613) 8 May 2005

Lisa sings the rest of the family to sleep with a rendition of "Mockingbird" (after they are all suffering from the system shock of an all-vegetable meal), which is so good that she decides to enter Krusty's "Li'l Starmaker" competition (with a grand prize of being animated into an Itchy & Scratchy cartoon). However, when another singer (voiced by American Idol's third winner, Fantasia Barrino) sings a much better version of "Mockingbird", Homer quickly pens a song about Springfield which is a hit with the crowd, and Lisa qualifies for the show. With Homer's help (especially in handling with stagehands), Lisa makes it to the finals, but when Homer goes one step too far with his stage fathering, she fires him, and he ends up lending his talents to her final competition.

Thank God It's Doomsday (#GABF14 / SI-1614) 8 May 2005

Bart, Lisa, and Homer duck into the mall movie theater after Bart and Lisa have a mishap at the new barber and have to avoid the school's camera club. Inside, Homer watches a movie about the end of the world as foretold in the Bible, leading Homer to do a little research and work out that the Apocalypse begins in one week. Nobody listens to him, until he makes a prediction that "the stars will fall to the Earth", which is exactly what happens when a celebrity-filled blimp crashes, and soon Homer has a pack of followers who join him for the end"- and then desert him when the end doesn't happen, and don't listen to him when he discovers a mistake in his calculations (he counted 12 people at the last supper, but forgot to count Jesus, making 13) - especially Moe, who sold his bar to a company that turned it into a sushi restaurant.

Home Away from Homer (#GABF15 / SI-1615) 15 May 2005

Ned hasn't been doing too well at the Leftorium ever since LeftMart opened, so Marge suggests that he rent out one of his rooms, which he does, to two girls from the local community college. However, the two girls have a sideline of their own; a webcam of their bedroom (www.sexyslumberparty.com - and, at the time the episode first aired, the link worked, pointing to a site with drawings of the two girls), which soon becomes a town hit. When Marge finds out, she drags Homer (literally, by the ear) to Ned, who discovers the truth and realizes that he can't trust anybody in Springfield any more. There is one place he can go; Humbleton, Pennsylvania, the home of the Humble Figurines that he collects.

The Father, the Son, and the Holy Guest Star (#GABF09 / SI-1609) 15 May 2005

Bart is expelled by Principal Skinner for a prank at a school Meideval Festival that was actually caused by Groundskeeper Willie (who was mad at having to be the village idiot), and ends up going to a Catholic school, which is more affordable than other private schools. The only person who takes a reali interest in Bart is Father Sean, who explains he acted a bit like Bart in his day, and lends Bart a "Lives of the Saints" comic book. Marge is afraid that Bart is turning into a Catholic (which, with all of the sitting, standing, and kneeling, she calls "Simon Says without a winner"), but Homer is sidetracked by the fact that the school is having a pancake dinner followed by bingo, and when he discovers that he can be absolved of all sins through confession if he converts, Marge problems are doubled, especially when she realizes that Catholics do not believe in birth control.

Note: This episode was scheduled to premiere on 10 April 2005, but after Pope John Paul II died eight days earlier, Fox decided that it was not the right time to air an episode that made fun of the Catholic Church, and moved this episode to May 15

*los simpsons se llevan otro emmy

Paul Wee, Character Animation

Series: "The Simpsons"

Episode: "Treehouse Of Horror XXIII"

Network: Fox

fuente:amazon,nohomers,wikisimpsons,simsposnrp,youtube

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Publicado

The Simpsons already did it.

Thats not a valid argument to make anymore, South Park, not when The Simpsons is still doing it (in this case, doing it equals making all-new original episodes) after 25 years on the air. Thats right: Later this month, the longest-running American primetime scripted series extends its run for a milestone 25th season.

Its an astounding number to all of us, executive producer Al Jean said during a conference call with the press. Jean, who was part of the original writing staff on The Simpsons, has served as showrunner since 2001. What it means is, whatever happens, if anything goes wrong, its your fault, he joked. But based on his comments, Jean and his writing staff dont have much to worry about in the doing it wrong department.

I think this upcoming season is one of our best ever, he said. There are some extremely ambitious episodes toward the end of the year that are unlike anything weve done before.

Season 25 premieres Sunday with an episode called Homerland. Fans of a certain Showtime drama can draw their conclusions about what the episode entails.

homerland2It was an idea pitched by one of our writers, Stephanie Gillis, Jean said. The fact that Homer works at a nuclear power plant lends itself to him being somebody who could be turned by nefarious forces to do something terrible. And theres the fact that you just add an r to Homeland and you get Homerland.

Another happy coincidence: Homerland airs the same night Homeland premieres its third season. The timing was a complete accident, Jean said, but the premise of the episode was anything but.

When you have a basic, great dramatic premise is this person a traitor or a hero? thats something you can turn into comedy very easily, he said. Particularly the scenes where his daughter is discovering what hes doing. We thought that would work very well with Lisa and Homer.

Theres even more drama in store for Homer later in the season, when the Simpsons patriarch finds himself trapped in an elevator, forced to help a woman (played by Mad Men star Elisabeth Moss) give birth.

Shes grateful, she doesnt have a husband, so she names the baby Homer Junior, Jean revealed. Homer bonds with this baby better than with his own children and Marge gets very mad.

But its not just the nuclear family getting in on the action this season. One future episode involves Comic Book Guy getting married, with none other than Stan Lee presiding over the ceremony. And on a darker note, Jean teased that an established Simpsons character is on their way to the great beyond.

simpsons-treehouse1Were working on a script where a character will pass away, he confirmed. Ill give a clue: The actor who plays the character won an Emmy for playing that character. I wont say who it is.

Speaking of dark themes, the opening for The Simpsons annual Halloween tradition, the Treehouse of Horror episode, is in the hands of horror master Guillermo del Toro this year.

It was amazing, what he did, Jean said of del Toros work on the episode, airing Oct. 6. Ive met some people who like scary things, but hes the greatest expert on horror movies that Ive ever encountered. There are so many references in that opening that he put in. Its really brilliant.

Much later in the season right around finale time, in fact The Simpsons will have a full-on crossover episode with the cast of Futurama.

Ive been here for 25 years and we had a read for [the Futurama episode] yesterday where the excitement was as high as Ive ever seen, he said. We had John DiMaggio and Billy West and Maurice LaMarche from Futurama, and we had our cast. I thought, This has got to be the best voice-over talent at one read that I could ever think of. It was really great seeing Bender interact with Homer. I cant wait to see that episode.

With all eyes on the shows 25th season, theres one area of Springfield that isnt getting much attention these days: the movies. Jean said there are no active plans for a follow-up to 2007s The Simpsons Movie, even if the possibility isnt completely off the table.

simpsons-treehouse2The really honest answer is, we talk about it from time to time. We say wed like to do one, Jean said of making a second Simpsons movie. But I will say theres a unanimous feeling that nobody wants to do a bad movie or a movie that looks like its for the money, or anything that doesnt have the attention that the first movie got lavished on it. If we come out with one, it wont be for a while, and it will only be because everyone working on it would say, This is a great movie. We want to do this.

Perhaps thats why The Simpsons is still active after all these years: Jean and his team do what they want with the show, and very little else.

Its a pretty small list of what weve wanted to do where weve been told No, and a pretty long list of amazing things we cant believe weve been able to do, he said. You can go to a Simpsons [theme park] in Universal, Florida. Theres a play on Broadway that we didnt write, but its inspired by an old episode. Its crazy. Its really nuts whats come about because of this show.

Animation is the most evergreen thing there is, he added. Im really glad I do it.

The Simpsons begins its 25th season Sunday at 8 p.m. ET/PT on Fox.

simpsons-treehouse2-300x159.jpgsimpsons-treehouse1-300x152.jpghomerland2-300x168.jpghomerland1-570x320.jpg

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

DC the One Slice of Life

Publicado
Intro del especial de Halloween dirigido por Del toro:

Maravilloso.

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje