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Turin_Turambar

Civilization V

Publicaciones recomendadas

Turin_Turambar GAIA

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Este otoño, Civlization V.

 

http://www.civilization5.com/ (Todavía no tiene nada de información, no os emocionéis)

 

He aquí un texto que tampoco dice mucho XD

 

We can also reveal that Civ V (or "Civvy" if you like) puts you back in the role of a world leader, guiding one of 18 civilisations from the dawn of man to the space age, and that you will be doing war, diplomacy, research and reality TV in between. Most of those.

 

You will also pit your wits against some of the greatest and most notorious leaders of this or any age, although full details are still to be announced.

 

We do know, however, that City States will present a new diplomatic battleground, and that you will continue to manage relationships with other leaders by bribing them, trading and kicking their heads off.

 

 

When all else fails war will take place on "vast, realistic and diverse landscapes", and this time you will be able to fall back on ranged bombardment, too, loosing off rounds from behind the front lines.

 

Perhaps adopting from the BAFTA-winning successes of Civilization Revolution on consoles, the developer is also promising a more intuitive interface suitable for veterans and newcomers alike, with a range of "trusted advisors" to walk you through things if you get stuck.

 

Interestingly, Firaxis also mentions "new ways to play and win, new tools to manage and expand your civilisation, extensive modding capabilities, and intensely competitive multiplayer".

 

Modders and multiplayer fans will be able to take advantage of an in-game community hub for playing via internet or email, and for sharing scenarios, comparing scores and achievements and accessing fan-sites.

 

Unlike a lot of modern PC games, Civ V also promises LAN and hotseat multiplayer support, so you really can fill your boots.

 

Look out for more on Sid Meier's Civilization V in the next few weeks when we report on our Baltimore adventures. So that's Civ V, autumn 2010. Nobody tell Iain Banks.

Imagenes

http://www.eurogamer...ticle_id=976123

 

(Hexágonos!)

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c0c0l0c0su1 Midna

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Esperemos que, aparte de la mejora de sus gráficos (lo cual es lo de menos), añada muchas nuevas opciones.


Si no, que le den morcilla.

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Lagunasanz Antediluvian

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¿¿¿Hexágonos??? ¿Después de 4 Civilizations cuadraos me voy a tener que habituar a hexágonos? Costará hacerse a la idea, jeje.

Bueno, esto parece un teaser, ya nos irán contando más, cracias Turin.

También habrá que estar al loro de qué será eso de Civilization Network para Facebook.

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Turin_Turambar GAIA

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Yo también me he quedado a cuadro con los hexágonos. Les tengo manía, la verdad, aunque sé que tienen ventajas respecto al cuadrado en cuanto a que las distancias siempre son equitativas, me da mucho coraje tener solo 6 direcciones en las que moverme, por ejemplo si quiero en cierta direccion (siguiendo el eje horizontal central) tengo que ir haciendo zig zag. :S

Las imágenes no dicen mucho excepto los gráficos mejorados.. pero si os fijáis... da la sensación de que la escala del mapa es mayor, con posibilidad de que haya algo mas de tácticas en las batallas y no solo unidad A vs unidad B. Con arqueros que puedan disparar desde una casilla de distancia, catapultas desde dos casillas, caballeria que realmente sea mas rapida (mueva mas casillas) que la infanteria, y que el juego escale mejor según te acercas a la época actual con unidades mas móviles y con mayor distancia letal.

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Kuranes HARENA TIGRIS

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Da la impresión que con los hexágonos los combates serán iguales al Fantasy Wars, o al Panzer General de toda la vida. Altamente interesante.

Saludos.

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Turin_Turambar GAIA

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De una revista danesa, al foro de Paradox, de ahí al foro de QT3, y de ahí al foro de Meri, aquí vaya:

 

- Switch from squares to hexagons changing the way the game plays. More room for maneuvers and more tactical options.

- Changes to combat. More depth in combat, no more stacking of units. This will lead to bigger focus on terrain.

- Inspired by Panzer General.

- Reintroduction of Bombardment, now archers and siege equipment can shoot over melee units.

- Better diplomatic AI.

- More diplomatic options between players.

- Less "cheating" AI.

- Religion is not a factor anymore.

- Resources are not infinite. For example one source of horse only supplies enough horses for 1 unit, but when that horseman dies the horses will respawn as a unit. (this confused me alittle, i guess we will have to watch it in action)

- City States as a sort of small countries that never develop beyond their single city. They can provide bonusses if you befriend them, or you can take over their land.

- Civics are out, now there is something called "Social Policies".

- About the same amount of wonders, the tech tree will feel familiar. Great People still in.

- Some victory conditions changed. For example in Conquest you only have to capture all the other capitals. Eliminates boring mop up phase.

- Unique Civ leader bonusses, no more standard "Spiritual" or "Financial".

- DirectX 11 support.

- Built in webbrowser. Sid Meier is also working on a facebook application of Civilization.

 

Es tarde, si no, lo traduciría.

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panzer3 PARIETINAE UMBRA

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Mu chulos esos gráficos!!
A ver si responde aceptablemente bien la querida IA.

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Kuranes HARENA TIGRIS

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- Less "cheating" AI.

A ver si es verdad.

- Religion is not a factor anymore.

¿Se han arrepentido del Civ4?

- Resources are not infinite. For example one source of horse only supplies enough horses for 1 unit, but when that horseman dies the horses will respawn as a unit.

Muy interesante, pero puede dar lugar a volver al Civ3 donde los recursos estratégicos eran muy escasos. De todas maneras, bien implementado puede ser muy realista. Un solo pozo de petróleo, por ejemplo, no debería bastar para todo tu ejército. Que se lo digan a Hitler que estuvo casi toda la 2GM haciendo milagros con el petróleo rumano.

- City States as a sort of small countries that never develop beyond their single city. They can provide bonusses if you befriend them, or you can take over their land.

Como las civis neutrales de un solo sistema espacial de los 4x espaciales. Pues bueno.

Saludos.

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3neto Máscara de Majora

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Que poco me gusta lo de quitar la religion, me encantaba como afectaba a la diplomacia. De hecho lo unico que no me gustaba eran las religiones escogidas. Espero que la diplomacia siga conservando la coherencia del IV y no se convierta como en los juegos anteriores en todos contra el primero.

El resto de caracteristicas me estan encantando tengo ganas de verlo ya.

My words are backed with nuclear weapons

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kgonto Humano

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que ganas de poder darle unos buenos turnos, dos o tres solo, que seguro que lo puedo dejar ... XDDDD

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Kosh GRANDIS SUPERNUS

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Reintroduction of Bombardment

¿Cómo? es que el bombardeo lo quitaron en el Civ4 o que?

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